پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۹۴
|
کد خبر: ۳۵۲۳
به میزبانی مرکز رشد دانشگاه بوعلی‌سینا؛

نهمین رویداد همفکر آمادای برگزار شد + گزارش تصویری

نهمین رویداد همفکر آمادای به میزبانی مرکز رشد دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دورهمی استارتاپی و کارآفرینی همدان با عنوان رویداد همفکر آمادای به میزبانی مرکز رشد دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد.

"همفکر" رویدادی برای کارآفرینان، صاحبان استارتاپ، دیجیتال مارکترها، برنامه‌نویسان، طراحان، ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران برای شبکه‌سازی، تبادل‌نظر، تیم‌سازی و یادگیری است.

در ابتدای این رویداد، کلیپی از لزوم حضور در همفکر و توضیحات آن پخش شد.

پس از آن امیرحسین معماریان برنامه‌نویس و برگزارکننده رویداد همفکر در همدان ضمن خیرمقدم گفت: اصلیت و ماهیت همفکر، شبکه‌سازی است؛ سرمایه‌گذاران، طراحان و ... می‌توانند در همفکر به اهداف خود برسند.

وی افزود: علاوه بر رویداد همفکر، ما "آمادای تریپ" نیز برگزار کردیم تا اعضای همفکر همدان بتوانند از پارک علم و ‌فناوری پردیس، کارخانه نوآوری و مرکز پردازش دیجی‌کالا در تهران بازدید کنند.

در ادامه علی قیطاسی از برگزارکنندگان رویداد پیرامون تاریخچه و فعالیت‌های همفکر همدان صحبت کرد و در رابطه با مشکلاتی که همفکر همدان دارد، ابراز کرد: قسمت مهمی از اکوسیستمی که در همدان شکل گرفته، توسط همفکر ایجاد شده است اما ما برای مکان برگزاری همفکر مشکل داریم و از تمام کسانی که بتوانند در برگزاری رویداد کمک کنند، استقبال می‌کنیم. در اکثر شهرهای کشور این رویداد به صورت هفتگی برگزار می‌شود که در همدان -در صورت برطرف شدن مشکل مکان برگزاری- این جلسات از ماهانه به دو هفته یکبار تغییر پیدا خواهد کرد.

قیطاسی بیان داشت: ما در همفکر رویدادی را تشکیل داده‌ایم که کسانی‌که می‌خواهند استارتاپی را راه‌اندازی کنند، پروژه دارند و به دنبال نیروی کار هستند یا متخصص هستند و می‌توانند کاری انجام دهند، دورهم جمع کنیم؛ این افراد در این رویداد باهم تیم خود را راه‌اندازی می‌کنند. طبق اخبار، به واسطه همین جلسات رویدادی چندین استارتاپ در همدان راه‌اندازی شده است.

پس از آن مهندس محمد معینی‌شکوه مشاور کسب و کار و برندینگ، منتور و مدرس دوره های دیجیتال مارکتینگ و مدیر عامل آژانس دیجیتال مارکتینگ باتیس با موضوع "مانعی به نام من" تجربه‌های خود را در اختیار حاضران قرار داد و ‌اذعان کرد: "من" در مواقعی می‌تواند باعث پیشرفت و در مواقعی می‌تواند باعث شکست شود.

وی گفت: پارک علم و‌ فناوری یک شمشیر دو لبه است؛ این پارک هم می‌تواند در حق شما لطف کند و هم می‌تواند درحق شما خیانت کند.

در سال گذشته هزار میلیارد تومان پارک علم و‌ فناوری بدهی بانکی داشت؛ از سوی دیگر کلاهبرداران زیادی سمت طراحان و صاحبان استارتاپ می‌آیند.

معینی‌شکوه عنوان کرد: مولانا می‌گوید «افسوس که بر گنج شما پرده شمایید» یعنی این ماییم که باعث می‌شویم شکست بخوریم.

وی تبیین کرد: ما باید خودشناسی کنیم؛ خودشناسی آغازی برای بهبودبخشیدن به زندگی خود است. خودشناسی یعنی ببینیم از دنیا چه می‌خواهیم و قرار است به چه کسی تبدیل شویم.

محمد معینی‌شکوه خاطرنشان کرد: کوچکترین قدم‌های ما می‌تواند باعث بزرگترین اتفاقات در زندگی ما شود؛ واقعیت این است که باید آگاهانه حرکت کنیم و از مشاوران کمک بگیریم.

وی تشریح کرد: چرخه زندگی شامل کسب و کار، سلامت جسمانی، وضعیت روحی، روابط، خانواده، وضعیت مالی است که اگر ما یکی از این چرخه‌ها را برداریم چرخه ناقص خواهد بود؛ موفقیت یک شاخصه ندارد. برای شروع یک کار، اول به مسیر خوب نگاه کنید‌. اگر مسیر را می‌خواهید، وارد آن شوید.

در پایان رویداد، افراد شرکت‌کننده به شبکه‌سازی و تشکیل تیم پرداختند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: بابائیان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری