پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۲۱
|
کد خبر: ۳۵۶۷
مراسم گرامیداشت مقام حضرت زهرا (س)، در سالن شهید چیت‌سازیان برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی‌سینا مراسم گرامیداشت مقام حضرت زهرا با حضور اساتید و ‌دانشجویان به همت انجمن علمی دانشجویی زبان و ‌ادبیات عربی در سالن چیت‌سازیان دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر سیدمهدی مسبوق معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی به زبان عربی به میهمانان خوش‌آمد گفت.

سپس کلیپی در رابطه با روز زن و روز مادر نمایش داده شد؛ پس از آن به ترتیب دکتر منصوری و‌ دکتر نوروزی از اساتید گروه زبان عربی اشعاری که سروده بودند را بیان کردند.

در ادامه دستجردی دانشجوی زبان و ‌ادبیات عرب دانشگاه بوعلی‌سینا متن طنزی را به زبان‌های عربی و فارسی بیان کرد.

دکتر بیژن کرمی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی پیرامون شادی و ‌سرور در مکتب اهل‌بیت مطالبی را -به زبان عربی و فارسی- بیان کرد و گفت: تبسم در قرآن کریم یک‌بار آمده است اما مصادیق آن بارها در قرآن بیان شده است؛ فرهنگ اهل‌بیت تاکید فراوانی بر این امر دارند و ما آیه‌ای نداریم که ما را به سمت اندوه بخواند.

وی عنوان کرد: ادبیات و فرهنگ ایرانی پس و پیش از اسلام با خنده در تعارض نیست و بالعکس بر آن تاکید دارد. اساس دین مبین اسلام نیز‌ بر شادی است؛ نباید در هر حال اندوه و غم بر میان خانواده و جامعه باشد و ان را تحت تاثیر قرار دهد‌. هرکسی که بخواهد شادی را از مردم بگیرد، مردود است.

بیژن کرمی خاطرنشان کرد: حدیثی از معصوم است که می‌فرماید اندوه مومن در قلب او و ‌شادی او در چهره او است و اگر این‌چنین نبود منافق است؛ علارغم این‌که قرآن در جامعه جاهلی نازل شده است اما آیات قرآن کریم سخن از امید و رحمت می‌دهد.

وی ابراز داشت: همیشه گفته می‌شود که آدمی خلیفه خدا روی زمین است؛ باید بدانیم صفات ویژه پروردگار جز زیبایی و خوشی نیست. شکی نیست که مکتب اسلام با اندوه و حزن نیست و گریه‌های اهل‌بیت ‌نیز در تنهایی شب بوده است.

دکتر کرمی همچنین بر لزوم صحبت به زبان عربی نیز تاکید کرد.

در پایان این مراسم، مسابقه‌ای با محوریت زندگی‌ حضرت زهرا برگزار شد.

خبرنگار: میرزایی
عکس: ابراهیمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر