پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۳۶
|
کد خبر: ۳۷۰۶
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: یکی از وظایفی که در رابطه با امام زمان داریم، شناخت خود وظیفه است؛ اما خیلی‌ها به دنبال علائم ظهورند. در روایات ما توصیه‌ای نشده که به دنبال علائم ظهور باشید اما سفارش فراوان به شناخت وظایف شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌محمد عباسی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا، در جشن ولادت حضرت مهدی که به صورت آنلاین توسط کانون مهدویت دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) گفت: یکی از وظایفی که در رابطه با امام زمان داریم، شناخت خود وظیفه است؛ اما خیلی‌ها به دنبال علائم ظهورند. در روایات ما توصیه‌ای نشده که به دنبال علائم ظهور باشید اما سفارش فراوان به شناخت وظایف شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است سرباز و منتظر واقعی تربیت شود. باید بدانیم سرباز امام زمان و منتظر واقعی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: آیات خاصی در رابطه با وجود نازنین امام زمان نازل نشده است اما آیات قرآن یک ظاهر و یک باطن دارند و قرآن برای هر زمان مطلب جدیدی دارد. در آیه ۵۴ سوره مائده ۵ خصوصیت منتظران و مؤمن واقعی ذکر شده است؛ اولین ویژگی یاران امام زمان خدادوستی است. یعنی خدا دوستشان دارد و آنان هم خدا را دوست دارند. خدا به دوستی و یاری من و شما نیازی ندارد، بلکه این نوع رفتار برای خود فرد یاری‌بخش است.

وی افزود: محب خدا گناه نمی‌کند؛ نمی‌شود ادعای خدادوستی داشته باشیم ولی گناه کنیم. دوست خدا یعنی کسی که از گناه بدش بیاید، معصیت نزد وی تلخ و با دوستان خدا و انسان‌های خوب دوست باشد؛ اولین نشانه منتظر واقعی این است که انسان حدود الهی را رعایت کند.

علی محمد عباسی تشریح کرد: نشانه انسان‌های خوب، داشتن واعظ درونی است؛ یعنی وجدان بیدار داشته باشد. پاک شدن قبل از موت، زهد در دنیا داشتن، کمک به دیگران و خدمات‌رسانی به دیگران، انفاق از چیزی که خودشان دوست دارند، شناختن عیوب خویش و صعه صدر داشتن از دیگر نشانه‌های انسان‌های خوب است.

وی ابراز کرد: خداوند می‌فرماید چند کار را انجام دهید و من هم در مقابل چند چیز را قول می‌دهم؛ دعا کنید تا اجابت کنم، اطاعت کنید من بهشت می‌دهم، توبه کنید من مغفرت می‌دهم، راضی به قضا و قدر باشید من هم صبر می‌دهم و شاکر باشید من روزی می‌دهم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: دومین نشانه منتظران واقعی که در آیه ۵۴ سوره مائده ذکر شده، تواضع داشتن است. منتظران واقعی فخرفروشی نمی‌کنند و خود را در کنار مومنین قرار می‌دهند؛ در این گیر و دار بیماری کرونا می‌بینیم که انسان‌های بزرگ، ثروتمندان و سیاستمداران نیز از دنیا رفتند که یعنی انسان چیزی برای نازیدن ندارد.

وی بیان داشت: سومین نشانه منتظران واقعی استواری در مقابل دشمنان است؛ مومن در مقابل دشمن تسلیم نمی‌شود و دشمن ستیز است و از هیچ چیزی باک ندارد.

علی‌محمد عباسی تبیین کرد: چهارمین نشانه اهل جهاد بودن است؛ گاهی جهاد در مقابل محرومیت است که جهادگران برای رفع مشکلات جامعه بشری، جامعه اسلامی و مسلمانان سازندگی انجام می‌دهند و در مشکلات در مقابل مردم هستند مانند ستادهای جهادی که هم اکنون فعالانه در جهت رفع ویروس کرونا در حال تلاشند که این جهاد در راه خداست.

وی شرح داد: گاهی جهاد، جهاد علمی است؛ هر کسی که صاحب علم شود، می‌تواند اقتدار را در عالم به دست بیاورد.

عباسی ادامه داد: جهاد فرهنگی جهادی در عرصه‌ای که دشمن تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دارد، است؛ عزیزانی در این عرصه با بستر‌سازی مناسب می‌خواهند در جهت تحقق آرمان‌های الهی و رهبری و شهدا نقشی در تمدن نوین جهانی داشته باشند. روایت شده است که اگر می‌خواهید ازعذاب الهی دور بمانید جهاد کنید.

وی در پایان گفت: پنجمین ویژگی منتظران واقعی این است که اگر در مسیر بندگی خدا قدم می‌زنند، از سرزنش سرزنش کنندگان نمی‌ترسند.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست