پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۳۹
|
کد خبر: ۳۷۱۱
اداره کل تامین اجتماعی استان همدان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس شرایط خاص بهداشتی استان و به منظور مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدام‌های لازم برای تسهیل استفاده شهروندان استان همدان از خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعه حضوری مردم به شعب تامین اجتماعی به شکل موقت پیش بینی و به واحد‌های اجرایی ابلاغ شده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش بسنا، به منظور کاهش بار مراجعه بیمه‌شدگان و تردد در شعب، اداره کل تامین اجتماعی استان همدان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد بر اساس شرایط خاص بهداشتی استان و به منظور مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدام‌های لازم برای تسهیل استفاده شهروندان استان همدان از خدمات غیرحضوری و کاهش مراجعه حضوری مردم به شعب تامین اجتماعی به شکل موقت پیش بینی کرده است.

اجرای موارد زیر تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ الزامیست:

۱- واحد امور بیمه شدگان اسناد غرامت دستمزدو ایام بارداری را به صورت علی الحساب بررسی، و در صورت ارسال لیست و احراز شرایط راسا (بدون مراجعه بیمه شده) اسناد مربوطه را صادر نماید و پس از صدور سند به صورت تلفنی بیمه شدگان مذکور را از فرایند پرداخت، تا از مراجعه حضوری آن‌ها به شعب جلوگیری شود.

۲- به منظور تسریع در انجام امور و کاهش زمان حضور متقاضیان درخواست انعقاد قراداد بیمه اختیاری در صورت احراز سایر شرایط حداقل سابقه موجود کفایت نموده و نیازی به جمع آوری سابقه از سایر شعب نبوده و اخذ پرینت سابقه کشوری پس از بررسی توسط واحد نامنویسی و حساب‌های انفرادی کفایت می‌کند.

۳- برای درخواست احتساب حق بیمه ایام خدمت سربازی صرفا ثبت درخواست متقاضیان کافی بوده و لازم است برای اردیبهشت ماه نوبت‌دهی شوند.

۴- فرایند بازرسی بیمه کارگران ساختمانی جهت تمدید مهلت کارت مهارت فعلا متوقف شود و مسئولین واحد نامنویسی و حساب‌های انفرادی در صورت اتمام مهلت کارت مهارت فنی حرفه‌ای بدون هر گونه تشریفاتی ملزم به تمدید قرارداد مربوطه لغایت پایان فروردین ۹۹ خواهند بود.

۵- اعتبار دفاتر درمانی افرادی که تا پایان بهمن ماه سال ۹۸ اعتبار داشته اند لغایت پایان فروردین ماه سال ۹۹ تمدید شده تلقی می‌گردد و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها ندارند. (در سیستم اعمال شده است)

۶- حذف الزام به استعلام از سازمان تامین اجتماعی برای تمدید کارت هوشمند رانندگان لغایت پایان فروردین ۹۹ (تمدید اعتبار کارت هوشمند رانندگان دارای قرارداد فعال لغایت پایان بهمن ماه، تا پایان فروردین ۱۳۹۹ بلامانع است)

۷- کلیه کارگاه‌هایی که به دلیل بازرسی امکان دریافت لیست کارگران آن‌ها مسدود شده است بلافاصله از طریق work shop باید نسبت به فعال سازی کارگاه مذکور اقدام گردد.
۸ - با توجه به نامه شماره ۵۸۵۲ مورخ ۹۸/۱۲/۱۰ اداره کل مستمری‌ها تاریخ خاتمه کفالت مستمری بگیران بازمانده و افراد تبعی تحت پوشش ۹۹/۰۴/۰۱ و ۹۹/۰۵/۰۱ تعیین شده است لذا قطع هر گونه مستمری بازماندگان تک نفره تا ۹۹/۱/۳۱ ممنوع می‌باشد.

۹- با توجه به اهمیت ثبت تاریخ تقاضا در برقراری مستمری واحد مستمری‌ها در صورت مراجعه بیمه شدگان تقاضای آن‌ها را حتما در دبیرخانه شعبه ثبت نموده و برای ادامه کار به روز‌های پایانی فروردین ۹۹ راهنمائی نمایند؛ و از ارجاع به واحد نامنویسی جهت انجام مراحل اعلام سوابق خوددارای شود.

۱۰- بیمه شدگان صنایع دستی و قالیبافان در صورت اتمام مهلت کارت مهارت فنی حرفه‌ای و یا کارت قالیبافی تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ جهت تمدید آن مهلت دارند.

۱۱- ضمن اطلاع رسانی مطلوب به مراجعین آن‌ها را به استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان ترغیب نمایند تا از مراجعه حضوری اجتناب نمایند.

۱۲- مهلت مقرر در برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه ۹۸ بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی، رانندگان، خادمین ثابت مساجد، باربران، کارگران ساختمانی و ... لغایت فروردین ماه ۹۹ تمدید می‌گردد.

۱۳- در مورد آندسته از بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آراء کمیسیون‌های پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ ۹۸/۱۲/۱ بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نگردیده اند ضرورتی به مراجعه جهت ثبت اعتراض نمی‌باشد. بدیهی است پس از عادی شدن شرایط، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ خواهد گردید.

۱۴- با توجه به مهیا بودن الزامات و نرم‌افزار مورد نیاز جهت تحویل دفترچۀ بیمه در محل مورد درخواست بیمه شدگان و مستمری بگیران از طریق سامانه غیرحضوری، رویه انجام کار در اسرع وقت با محوریت اداره کل نامنویسی و حساب‌های انفرادی تعیین و متعاقباً اعلام خواهد شد.

۱۵- بسیاری از شرکتها، کارخانجات، موسسات دولتی و غیر دولتی، دستگاه‌های اجرایی و ... از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تائید این سازمان را مطالبه می‌کنند، از آنجا که امکان مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دریافت و تأیید آن از طریق اخذ کد رمز ویژه در سامانۀ غیرحضوری سازمان فراهم گردیده، لذا با تاکید بر استفاده از این امکان نیازی به حضور افراد در واحد‌های اجرایی نخواهد بود.

۱۶- کلیه بیمه شدگانی که به سوابق قابل مشاهده خود در سامانه غیر حضوری سازمان متعرض می‌باشند، می‌توانند مراتب اعتراض خود را از طریق امکان تعبیه شده در سامانۀ مزبور ثبت و شعب سازمان مکلف اند جواب لازم را نیز بصورت غیر حضوری در اسرع وقت ارائه نمایند.

۱۷ - نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان متقاضی بهره‌مندی از مزایای مستمری بازنشستگی جهت ارائه و ثبت درخواست مربوطه به واحد‌های اجرایی ذیربط در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ نبوده و در صورت احراز شرایط مقرر قانونی، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ خواهد گردید. ضمناً این قبیل از افراد تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ می‌بایست به منظور پیگیری موضوع به آخرین شعبه دریافت کننده حق بیمه مراجعه نمایند.

۱۸-درخصوص بیمه شدگان با ماهیت اختیاری، تاریخ احراز شرایط قانونی در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان تاریخ درخواست برقراری مستمری لحاظ خواهد شد.

۱۹- مهلت‌های مقررمربوط به فرآیند‌های بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد، ادامه بیمه بطور اختیاری، باربران، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و ... اعم از مهلت درخواست، انعقاد قرارداد وپرداخت حق بیمه که از تاریخ ۹۸/۱۲/۱ به بعد منقضی شده، تا پایان فروردین ماه ۹۹ تمدید می‌گردد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی