پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۸۹
|
کد خبر: ۳۷۲۵
با حضور استاد حسن دولت آبادی کارگاه مجازی "نمایشنامه نویسی خلاق" با حضور استاد حسن دولت آبادی برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از حوزه هنری استان همدان، محمدرضا باباخانیان سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان گفت: کارگاه مجازی «نمایشنامه نویسی خلاق» با حضور دکتر حسن دولت آبادی، به همت حوزه هنری استان همدان، در تاریخ پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه سال جاری به مناسبت هفته هنر انقلاب برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: پایه و اساس یک تئاتر خوب و تاثیرگذار نمایشنامه قوی است؛ نمایشنامه‌ای که بر مبنای اندیشه، تفکر، پژوهش و محتوای ارزشمند نوشته شده باشد.

محمدرضا باباخانیان توجه افراطی به بازیگری در تئاتر را ناپسند دانست و تصریح کرد: طراحی صحنه، کارگردانی، گریم، بازیگری و بویژه نمایشنامه نویسی باید با هم رشد یابند و نمایشنامه قوی، حرفه‌ای و خلاق اساس و بنیان یک تئاتر قابل توجه خواهد بود.

وی محتوای این کارگاه مجازی را شیوه‌های تالیف نمایشنامه به شکل خلاقانه و تخصصی اعلام کرد.

باباخانیان، حسن دولت آبادی را از اساتید برجسته تئاتر و نمایشنامه‌نویسی دانست و متذکر شد: حسن دولت آبادی دارای مدرک کارشناسی بازیگری، ارشد تئاتر و مدرک درجه یک کارگردانی است که نگارش ۳۰ نمایشنامه و تالیف و انتشار ۱۹ نمایشنامه را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

این کارگاه دومین کارگاه حسن دولت آبادی با موضوع «نمایشنامه نویسی خلاق» در حوزه هنری استان همدان است که به شکل رایگان برگزار می‌شود؛ علاقمندان برای شرکت دراین برنامه می‌توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۱۲۴۲۳۰۰۸۲ ارسال کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر