پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۴۵
|
کد خبر: ۳۷۵۴
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: آموزش‌های آنلاین و آفلاین کمک می‌کند که دانشجویان از فضای علمی دور نشوند بنابراین هنوز تصمیم قطعی برای نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و بازگشایی دانشگاه‌ها گرفته نشده و امکان پیش بینی آن نیز باتوجه به متغیر بودن آمار ابتلا به کووید ۱۹ وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اعلام کرد: هنوز نمی‌توان برای برگزاری امتحانات و بازگشایی کامل دانشگاه نظر قطعی داد و باید صبر کنیم.

وی تصریح کرد: وزارت علوم در توصیه نامه‌های خود به دانشگاه‌های کشور قصد دارد تا به یافتن بهترین راه حل برای پایان یافتن ترم تحصیلی جاری با کمترین آسیب آموزشی به دانشجویان کمک کند.

یعقوب محمدی‌فر با اشاره به اینکه ادامه‌دار بودن روند نزولی کووید ۱۹ برای روزهای آینده امیدوار کننده است و باید این روند همچنان ادامه یابد، اظهار کرد: با گذشت زمان می‌توان نسبت به بازگشایی دانشگاه‌ها و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم تصمیم گرفت؛ عده‌ای امروز به دنبال تعطیل کردن دانشگاه و آموزش هستند که این راه آسان ترین راهی است که می‌شود انتخاب کرد.

محمدی فر با تأکید بر لزوم ماندن دانشجویان در فضای آموزش، گفت: آموزش‌های آنلاین و آفلاین کمک می‌کند که دانشجویان از فضای علمی دور نشوند بنابراین هنوز تصمیم قطعی برای نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و بازگشایی دانشگاه‌ها گرفته نشده و امکان پیش بینی آن نیز باتوجه به متغیر بودن آمار ابتلا به کووید ۱۹ وجود ندارد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به عدم قابل پیش بینی بودن شیوع کووید ۱۹ و فلج شدن تمامی کشورهای پیشرفته دنیا به واسطه شیوع گسترده کروناویروس در این کشورها، تبیین کرد: اتخاذ هر گونه استراتژی مستلزم توجه به شرایط فعلی کشور است و اینکه بر پایه ظن و گمان بخواهیم تصمیم بگیرم، روش درستی نیست.

وی با تأکید بر لزوم اهمیت به منافع جمعی در مقابل منافع فردی و گروهی، گفت: مواردی که از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود را بخشنامه تلقی نکنیم بلکه این موارد توصیه نامه‌هایی هستند که در جهت التیام شرایط موجود و کمک حال دانشجویان مطرح می‌شوند.

محمدی فر با اشاره به اینکه دست اساتید برای نحوه آموزش و ارزشیابی دانشجویان باز است، گفت: با تمام امکانات موجود، نواقص و نکات مثبت آموزش مجازی، روند آموزش آنلاین و آفلاین را ادامه خواهیم داد و برای کاهش نواقص شبکه الکترونیک و زیرساخت‌های شبکه مجازی تمام سعی خود را خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه با خبرهای ناامید کننده نباید فضای یأس و ناامیدی را برای دانشجویان ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا بتوانیم این بحران را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم و فرزندان ما با کمترین لطمه به روند طبیعی زندگی خود برسند؛ بنابراین می‌توان با دیدی کلان جلوی ضررهای بیشتری که ممکن به بخشی از جامعه یا افراد وارد شود را گرفت.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه جامعه ایرانی از ظرایف ویژه‌ای برخوردار است، تأکید کرد: این فرهنگ غنی ایرانی را در کمتر کشوری می‌توان یافت، ما مردمی همراه و همدلی داریم که در تمامی عرصه‌ها مثال زدنی هستند؛ بنابراین باید بر روی این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها بیشتر متمرکز شویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست