پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۲۷
|
کد خبر: ۳۸۵۵
یک متخصص روانشناسی تربیتی گفت: موانعی وجود دارد که ما شادی یا احساس بهتر را نداشته باشیم که یکی از آن‌ها مقایسه اجتماعی است؛ افراد معمولا وقتی در شرایطی قرار می‌گیرند، خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. پس وقتی مقایسه اجتماعی اتفاق بیفتد ما احساس شادی نخواهیم کرد چون همیشه در شرایطی که ما هستیم یکی بهتر از ما وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر غفوری متخصص روانشناسی تربیتی پیرامون موضوع شادکامی و موانع آن گفت: شادی به معنای احساس بهتر داشتن است و ما فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم که برای ما لذت‌بخش باشد.

وی تشریح کرد: موانعی وجود دارد که ما این احساس بهتر را نداشته باشیم که یکی از آن‌ها مقایسه اجتماعی است؛ افراد معمولا وقتی در شرایطی قرار می‌گیرند، خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. پس وقتی مقایسه اجتماعی اتفاق بیفتد ما احساس شادی نخواهیم کرد چون همیشه در شرایطی که ما هستیم یکی بهتر از ما وجود دارد.

غفوری اظهار داشت: یکی دیگر از موانع شادکامی، نظر دیگران است یعنی این‌که ما دائما به این فکر کنیم که دیگران راجع یه ما چه فکری می‌کنند؛ منظور بنده اصلا این نیست که چهارچوب‌های جامعه را از یاد ببریم بلکه کلام بنده این است که برای مردم زندگی نکنیم.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موانع شادی، نشخوار فکر است و این‌که ما دائما در گذشته فکر کنیم و افکار گذشته را مرور کنیم.

دکتر غفوری متذکر شد: مانع دیگر ضعف جسمانی است؛ وقتی ما فعالیت جسمانی و تغذیه نداشته باشیم و به بدنمان به لحاظ تغذیه و ‌ورزش نرسیم، احساس بهتر نخواهیم داشت.

وی بیان داشت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای شادی زندگی در زمان حال است؛ یعنی این‌که ما افرادِ ذهن‌آگاهی باشیم و از لحظه لذت ببریم. شرایط زندگی ما بی‌تاثیر نیست اما تاثیر زیادی روی شادی ما ندارد و شادی در ذهن ما است.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر