پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۱۹۰
|
کد خبر: ۳۹۸۲
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد:

دستورالعمل جدید برای آشپزخانه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه‌ها

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال دستورالعملی به دانشگاه‌ها طرح بازسازی و صنعتی‌سازی آشپزخانه‌ها و طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی را ابلاغ کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به منظور بازسازی و صنعتی‌سازی آشپزخانه های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، طرح ارتقای آشپزخانه‌ها را در قالب ارتقای تجهیزات آشپزخانه‌های نیمه‌صنعتی و سنتی باقیمانده با رویکرد ارتقای سطح بهداشت و زیرساخت‌های بهداشتی به اجرا در می آورد.

بر اساس این دستورالعمل که توسط ناصر مطیعی رییس صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها ابلاغ شد و دانشگاه‌ها مکلف هستند در چارچوب مفاد آیین‌نامه مالی معاملاتی و با رعایت صرفه و صلاح دانشگاه، نسبت به شناسایی پیمانکاران و فروشندگان تجهیزات ذیصلاح اقدام کنند.

همچنین به دلیل محدودیت منایع مالی سال جاری، امکان مساعدت دیگری خارج از چارچوب طرح ارتقای برای صندوق رفاه دانشجویان میسر نخواهد بود.

آخرین آمار مورد تایید در خصوص تعداد آشپزخانه های دانشگاه ها که ژتون غذای دولتی ارائه می دهند ۱۸۶ آشپزخانه است.

این دستورالعمل در چند بند به دانشگاه ها ابلاغ شد که در ادامه به آن اشاره می شود:

- پس از پرداخت سهم مرحله اول، عملیات تجهیز آشپزخانه‌های واجد شرایط با مشارکت دانشگاه‌ها انجام خواهد شد و صندوق پس از تجهیز آشپزخانه ها و تایید نهایی آن از سوی کارشناسان فنی، نسبت به پرداخت سهم مرحله دوم خود اقدام می کند.

- در طرح ارتقای سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌هایی که دارای آشپزخانه‌های متعدد باشند، می‌توانند نیازهای تجهیزاتی خود را با ذکر اولویت و حداکثر تا ۲ آشپزخانه برای طرح ارتقاء ارسال کنند.

- صندوق رفاه دانشجویان در مورد دانشگاه هایی که در سال ‌های گذشته با وجود دریافت سهم صندوق اقدام قابل ‌توجهی در خصوص طرح ارتقاء مورد توافق انجام نداده اند، تاکید کرد که آشپزخانه های این مراکز در اولویت آخر طرح ارتقاء قرار می گیرند.

- همچنین بر اساس دستورالعمل دیگر صندوق رفاه دانشجویان، طرح ارتقای سراهای دانشجویی در سال جاری با حمایت خیرین و دانشگاه ها و با اولویت ارتقای خوابگاه های رتبه چهار و پنج صورت می گیرد.

- نحوه مشارکت در هر طرح به صورت ۵۰ درصد سهم صندوق رفاه دانشجویان ۵۰ درصد سهم دانشگاه است اما در صورتیکه دانشگاه نسبت به معرفی خیر اقدام کند، مشارکت به صورت ۴۰ درصد صندوق، ۳۰ درصد دانشگاه و ۳۰ درصد خیر انجام می شود.

- در طرح ارتقای سال ۹۹ دانشگاه هایی که دارای سراهای دانشجویی متعدد باشند، می توانند نیازهای خود را با ذکر اولویت و حداکثر تا ۲ سرای دانشجویی برای این طرح ارسال کنند.

صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها تاکید کرده است با توجه به احتمال تداوم شیوع ویروس کرونا یا موارد مشابه در آینده، مقتضی است بازسازی سراهای دانشجویی با اولویت ارتقاء زیرساخت های بهداشتی سراها در نظر گرفته شود.

در حال حاضر هزار خوابگاه در کشور فعال هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو