پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۳۵۷
|
کد خبر: ۴۰۲۲
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: زمان برگزاری امتحانات نیمسال جاری از تاریخ ۱۴ تا ۲۹ تیرماه خواهد بود؛ برنامه قبلی امتحانات عینا در حال انتقال به این تاریخ‌ها می‌باشد. دانشجویان ‌با مراجعه به سامانه گلستان می‌توانند از تاریخ جدید امتحانات خود مطلع شوند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

دکتر حسن ساریخانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا در رابطه با زمان برگزاری امتحانات تصریح کرد: زمان برگزاری امتحانات نیمسال جاری از تاریخ ۱۴ تا ۲۹ تیرماه خواهد بود؛ برنامه قبلی امتحانات عینا در حال انتقال به این تاریخ‌ها می‌باشد. دانشجویان ‌با مراجعه به سامانه گلستان می‌توانند از تاریخ جدید امتحانات خود مطلع شوند.

وی تاکید کرد: امتحانات دوره‌های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی به هیچ وجه حضوری نیست و از طریق سامانه‌هایی  که به زودی اعلام خواهد شد برگزار می‌شود.
 
حسن ساریخانی در پاسخ به سوال "چه تدابیری برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی به دلیل سرعت پایین اینترنت خانگی، عدم دسترسی به اینترنت و وجود ابهام در نحوه‌ی برگزاری امتحانات به صورت مجازی اندیشیده شده است؟" مطرح کرد: موضوع سامانه‌های قابل استفاده با ویژگی‌های مطلوب در حال بررسی است. سامانه مطلوب، سامانه‌ای است که امکان دانلود سریع سوالات و آپلود سریع جواب سوالات وجود داشته باشد، مصرف اینترنت بالایی نداشته باشد، امکان دسترسی همزمان کاربران مختلف را داشته باشد و ....؛ لذا مجموعه دانشگاه در حال فراهم کردن زیرساخت آن می‌باشد و به محض نهایی‌شدن نتیجه اعلام شده و روش کاربری نیز آموزش داده خواهد شد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود دانشجویان آرامش خود را حفظ نمایید و نگران این موضوع نباشید. همچنین چنانچه قبل از رسیدن به ایام امتحانات نکات زیر در نظر گرفته شود دشواری‌های آن کاهش خواهد یافت:
الف) مطمئن شوید که توانسته‌اید با استاد درس خود یک ارتباط مناسب و سریع داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید ایشان را در جریان قرار دهید.
ب) در زمان امتحان در مکانی مناسب که قابلیت دسترسی به اینترنت دارد حضور داشته باشید. چنانچه این امکان به هیچ وجه فراهم نیست، قبل از شروع امتحانات موضوع را به استاد یا از طریق مدیر گروه به اطلاع استاد برسانید.
ج) به اطلاعیه‌های استاد و یا آموزش در مورد نوع آزمون و جایی که سوال در آن بارگذاری می گردد توجه نمایید. با دوستان همکلاس خود نیز ارتباط موثر داشته باشید.
د) به اساتید توصیه شده است از طرح سوالاتی که نیازمند محدودیت زمانی در حد چند ثانیه است اجتناب گردد تا محدودیت سرعت اینترنت در آزمون تاثیری نداشته باشد.
ه) در تمام دانشکده‌ها، فردی در نظر گرفته می‌شود که با اعلام شماره تماس تلفنی، دانشجویان بتوانند با آنها تماس گرفته و مشکلاتشان را در مورد ارتباط با اساتید و دسترسی به سوالات و آزمون معرفی به استاد و غیره مطرح کنند.

ارائه دروس عملی در تابستان جهت عقب نماندن فارغ‌التحصیلان سال۹۹

دکتر حسن ساریخانی اظهار کرد: کلاس‌های عملی در سه گروه ارائه شده‌اند؛ گروهی که امکان برگزاری به صورت مجازی داشته‌اند در حال برگزاری است.

وی در ادامه بیان کرد: برای گروه دوم برگزاری حضوری کلاس‌های عملی در مردادماه با رعایت پروتکل‌ها و دسته‌بندی دانشجویان دانشکده‌های مختلف در حال بررسی است؛ برای گروه سوم که شامل تعداد بسیار کمی از دروس عملی دوره‌های تحصیلات تکمیلی می‌باشد موضوع انتقال به ترم بعدی در حال بررسی است. برای تمامی این دروس ثبت نمره در ترم جاری انجام خواهد شد.
  
ساریخانی متذکر شد: پیشنهاد می‌گردد حداقل یک هفته کلاس رفع اشکال به صورت حضوری برای دانشجویان و ایجاد شرایط برای حضور دانشجویان راه دور در‌ نظر گرفته شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا یادآور شد: از تاریخ ۳۱ خرداد تا ۱۲ تیرماه، اساتید دانشکده‌های سایت اصلی آماده رفع اشکال حضوری و یا غیرحضوری دانشجویان هستند؛ برای دانشکده‌های اقماری نیز برنامه حضور در سایت دانشکده مشخص خواهد شد.

دکتر ساریخانی اعلام کرد: دانشجویانی که نیاز به رفع اشکال دارند، می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اساتید مراجعه حضوری یا مجازی داشته باشند؛ البته امکان فراهم کردن شرایط اسکان یا تغذیه برای دانشجویان در این ایام وجود ندارد.
 
ایجاد شرایط برای حذف ترم دانشجویان و رفع ابهام در مورد نحوه و زمان برگزاری امتحان برای دانشجویانی که معرفی به استاد دارند

دکتر حسن ساریخانی تبیین کرد: شرایط حذف ترم دانشجویان طی اطلاعیه‌های متعدد قبلی آموزش دانشگاه، اطلاع رسانی شده است؛ در زمینه امتحانات معرفی به استاد، دانشجویانی‌ که در این ترم درس معرفی به استاد دارند، با توجه به تصویب در شورای آموزشی دانشگاه مبنی بر برگزاری این امتحانات به صورت حضوری، لطفا قبل از حضور در دانشکده با شماره تلفن مربوط به دانشکده تماس گرفته و در زمینه درس مورد نظر خود و موجود بودن سوال درس خود سوال نمایید تا در هنگام مراجعه، مشکلی به وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: آخرین مهلت آزمون معرفی به استاد در ترم ۹۸۲ تا پایان تیر و پس از آن به ترم تابستان منتقل می‌گردد.
 
تعیین تکلیف قطعی نحوه برگزاری امتحان دانشجویان‌ تحصیلات تکمیلی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد: با توجه به مصوبه شورای دانشگاه، امتحانات پایان ترم دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت حضوری یا غیرحضوری به انتخاب استاد می‌باشد، لذا دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا قبل برگزاری امتحانت از طریق استاد درس از این موضوع مطلع شوند؛ نمرات این دروس می‌تواند از روز ۱۴ تیر تا ۵ شهریور ثبت مقدماتی گردد.
 
ترم تابستانی برگزار می‌شود یا‌ خیر؟/ تعیین تکلیف دانشجویانی که درس کارورزی در ترم تابستان دارند

دکتر حسن ساریخانی اعلام کرد: با توجه به درگیر بودن دانشگاه جهت برگزاری دروس عملی و امتحانات امکان برگزاری ترم تابستان وجود ندارد. اما دانشجویانی که نیاز به اخذ کارآموزی و یا معرفی به استاد دارند، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام و دریافت معرفی‌نامه نمایند.
 
آموزش مجازی تا چه زمانی ادامه دارد؟

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی‌سینا در پاسخ به سوال "آموزش مجازی تا چه زمانی ادامه دارد؟"، عنوان کرد: تکمیل کلیه دروس نظری تا ۳۱ خرداد به صورت مجازی ادامه دارد.

نحوه ارائه درس تربیت‌بدنی و ورزش ۱
 
دکتر ساریخانی در پاسخ به سوال خبرنگار بسنا، با عنوان "تکلیف دانشجویانی که درس تربیت‌بدنی را به عنوان درس عمومی برای این ترم برداشته‌اند چیست و امتحان آنها به چه‌ صورت خواهد بود؟" تشریح کرد: دانشکده علوم ورزشی تمهیدات مناسبی جهت سهولت گذراندن این دروس با توجه به محدودیت‌های این ترم فراهم نموده است. ارائه دروس عمومی تربیت بدنی و ورزش ۱ به صورت فایل‌های مناسب درسی از طریق درس افزار در حال انجام است و نحوه آزمون نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست