پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۶۸
|
کد خبر: ۴۰۷۴
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ما نباید فرصت‌هایی که پیش می‌آید را از دست دهیم؛ انقلاب اسلامی انقلاب انسانی بود و نمونه‌های بارز آن تربیت شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان بسیج اساتید استان همدان گفت: انقلاب اسلامی ایران یک نمای بزرگی از حجت‌های روی زمین را نشان داد و‌ شاید این بزرگترین درس برای ما باشد، که در ۴۰ سالی که پشت سر گذاشتیم، دیدیم که حجت‌ها یکی پس از دیگری برای همه قشرهای مختلف آمدند و جایی برای سوال و عذر باقی نگذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: دکتر چمران به تنهایی یکی از حجت‌های بزرگ بود؛ ایشان یک وزیر، دانشمند و مجاهد بود و ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند من چون وزیر یا استاد دانشگاه بودم ‌نتوانستم به جبهه بیایم و حجت را تمام می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن بیان خاطراتی، اظهار داشت: شهید حاج‌میرزا سلگی هم یکی از حجت‌های بزرگ بود که مقام معظم رهبری فرمودند اگر برای من زمینه فراهم بود، به دیدار ایشان در همدان می‌رفتم.

وی عنوان کرد: شهید میرزا سلگی توصیه کرد که وقت‌ها و فرصت‌ها بسیار زودگذرند و‌ هر کس که توانست توشه‌ای بردارد برداشته و الا ضرر کرده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد: ما نباید فرصت‌هایی که پیش می‌آید را از دست دهیم؛ انقلاب اسلامی انقلاب انسانی بود و نمونه‌های بارز آن حجت‌ها تربیت شد.

سردار مجیدی در ادامه در خطاب به اساتید حاضر در جلسه گفت: کسی که آن‌ها را تربیت کرد کسی جز شما و هیئت‌های مذهبی آن زمان نیست.

وی تشریح کرد: بسیج اساتید رسالت بزرگی دارد؛ ما ۲۱ قشر داریم که مسؤولین این ۲۱ قشر پاسدار هستند اما به لحاظ شرایط خاص، مسؤول بسیج اساتید، پاسدار نیست و یکی از اساتید دانشگاه است.

سردار مظاهر مجیدی یادآور شد: دکتر طاهری مایه افتخار است و‌ بنده در عملیات کربلای۵ در خدمت ایشان بودم. در آن شرایط سخت ایشان به عنوان یک رزمنده تک‌ور انجام وظیفه می‌کرد؛ تا به امروز بنده همان مسیری را از ایشان دیدم، که از آن زمان از ایشان به یاد داشتم. بنده بخاطر تمام تلاش‌ها از ایشان تشکر می‌کنم. انشاالله از امروز به بعد در هیات اندیشه‌ورزی که در کنار فرماندهی سپاه داریم، بتوانیم از ایشان استفاده کنیم‌.

وی در ادامه اظهار داشت: به لحاظ مدت دوره تصدی ایشان و بحث بازنشستگی ایشان باید از دوستان دیگری استفاده می‌کردیم؛ دکتر رحیمی روشن بزرگواری کردند و قبول کردند این راه را بتوانند ادامه دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تاکید کرد: مقام معظم رهبری رسالتی را برای ما مشخص کرده که همه قشرهای ۲۱گانه سپاه و بسیج و خود سپاه و بسیج برای آن است؛ حضرت آقا گفته‌اند شما بروید توان بگذارید و ۸میلیون جوان مومن انقلابی پای‌کار عازم آماده کنید. اگر هر کدام از این‌ صفات نباشد، جمله ناقص می‌ماند.

وی متذکر شد: ما تماماً باید برای تربیت این انسان‌ها تلاش کنیم که این کار سخت است، اما نشدنی نیست؛ خداوند در فطرت انسان‌ها مواردی را لحاظ کرده که بعضی از انسان‌ها در این مسیر قرار می‌گیرند و ‌تکامل پیدا می‌کنند.

سردار مجیدی عنوان کرد: ما به عنوان بسیج اساتید و‌ بسیج اقشار باید بتوانیم یک هم‌افزایی با قشرهای دیگر داشته باشیم؛ حلقه وصل ما با مردم، بسیج اساتید است. اگر ما بتوانیم خوب انجام وظیفه کنیم، قطعا آینده این کشور تضمین خواهد شد‌.

وی در پایان بیان کرد: بسیج فقط متعلق به سپاه نیست؛ بسیج یک بازه گسترده‌ای است که همه خصوصا در دانشگاه باید آن را پیدا کنند. بنده خواهش می‌کنم‌ مقداری دامنه آن را بزرگ‌تر کنید تا همه بتوانند سهم خود را انجام دهند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علیرضا نیکرو
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
انقلاب اسلامی ایران انقلاب الهی و انسانی بود
اصولگرا + اصلاح طلب
استانی