وی با تأکید بر اینکه کالای تولید شده بر مبنای دانش 
پایدار خواهد بود، افزود: نباید به جنبه تولید کالا در کشور به صورت صرف 
نگاه کرد بلکه باید تولید همراه با علم و دانش باشد تا مبنای توسعه قرار 
گیرد.
دکتر محمدی فر به تقویت تولیدات دانشبنیان تأکید کرد و ادامه داد: در 
صورتیکه تولیدکننده شاخصه علمی را در تولید کالا مورد توجه قرار دهد کالای
 خوب و مورد نیاز جامعه را تولید خواهد کرد و چرخه اقتصاد به چرخش بر خواهد
 گشت.
وی با اشاره به شناسایی نیازهای واقعی در بازار هدف 
اظهار کرد: باید سلایق جامعه را نیز درنظر گرفت تا در رقابتهای بازار 
پیروز شد.
رئیس دانشگاه بوعلی سینا مصرفکنندگان را عامل مهمی در حمایت از کالای ایرانی 
دانست و گفت: مصرفکنندگان باید توجه کنند که بسیاری از کالاهای با کیفیت 
امروزی در گذشته از جمله کالاهای کمکیفیت بودند که با انتخاب مصرفکنندگان
 وارد چرخه رقابت شده و کیفیت خود را ارتقاء دادند بنابراین هر ایرانی که 
موافق اشتغالزایی جوانان است، باید از کالاهای ایرانی خریداری کند تا مشکل 
اشتغال آنها حل و چرخ اقتصاد رونق گیرد.
وی با بیان اینکه ارکان 
حکومتی هم باید ابتدا به حمایت از کالای ایرانی اعتقاد پیدا کرده و در 
اعمال خود پدیدار کنند، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید برندهای ملی ما را 
معرفی کرده و مزیتهای نسبی هر یک را بازگو کنند.
رئیس دانشگاه 
بوعلیسینا در ادامه یادآور شد: دانشگاه بنابر وظایف ذاتی خود از کالاهای 
خارجی که مشابه داخلی آن در کشور تولید میشود، خریداری نمیکند.