پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۱۲
|
کد خبر: ۴۲۹۶
سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا:

آن‌چه که برعهده داریم، تربیت یک نسل است/ اگر نسل امروز را تکریم کنیم، می‌توانیم بر او اثر بگذایم

حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی اظهار داشت: قطعا کار فرهنگی کار بر اندیشه‌ها و کار زمان‌بر و اثرگذاری است و حوزه زندگی فرد و نگاه‌های او را تغییر خواهد داد؛ البته آن‌چه که ما بر عهده داریم، تربیت یک نسل است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی حاجیلویی‌محب سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم معارفه و تکریم سرپرست جدید و مسوول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: نخست از خدای مهربان درخواست توفیق در این مسوولیتی که بر عهده حقیر گذاشته شده، دارم. حضرت امیرالمومنین می‌فرماید حوزه مسوولیتِ تو، آنچه بر عهده تو گذاشته شده و کار تو وسیله آبنمان تو نیست بلکه امانتی است که بر عهده تو گذاشته شده است؛ طبیعتا در مقابل مسوولیت، وظیفه امانتداری بر دوش انسان است و باید نسبت به حوزه‌ی کاری، وظایفی را امانت دارانه به سرانجام برساند و اگر پذیرفت با تلاش و کوشش آن کار را به سرانجام مطلوب برساند.

وی بیان داشت: البته حوزه فعالیت فرهنگی یک حوزه وسیع است و آثار آن هم دیرتر نمایان می‌شود؛ کار فرهنگی یک کار بنیادی و ژرف است و نمیتوان به سادگی و کوتاه مدت انتظار تغییر در ظاهر را داشت.

حاجیلویی‌محب تاکید کرد: قطعا کار فرهنگی کار بر اندیشه‌ها و کار زمان‌بر و اثرگذاری است و حوزه زندگی فرد و نگاه‌های او را تغییر خواهد داد؛ البته آن‌چه که ما بر عهده داریم، برای تربیت یک نسل است.

وی عنوان کرد: در واقع آن‌چه ما وظیفه داریم، وظیفه‌ای است که مقام معظم رهبری بر ما امر می‌کند یعنی تربیت جوانِ مومنِ انقلابیِ پای کار در آن تراز و در رده‌های مختلف برای کار با جوان امروز و در عرصه دیگری حراست از عرصه دین و مرزهای اعتقادی نسل امروز و جامعه امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدمهدی حاجیلویی‌محب در ادامه تبیین کرد: البته کار اعتقادی و کار اخلاقی لوازم خود را دارد؛ برانگیزاندن، الزامات خود را دارد و با دیگر فضاهای کاری متقابل است. اخلاص و نیت الهی در این موضوع سخن نخست را می‌گوید. آنچه که می‌تواند تحول در دیگران ایجاد کند نیت الهی است و حتما در کنار آن کار سازمانی، کار تشکیلاتی و نظم بسیار موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کار منظمِ منسجمِ به‌هم پیوستهِ تشکیلاتی، کار فرهنگی را به نتیجه مطلوب و ‌خاص خود خواهد رساند.

سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا تاکید کرد: حتما در این موضوع آن‌چه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند، راه‌گشا است و آن هم بحث جبهه‌سازی فرهنگی است؛ یک کار به‌هم پیوسته که ما تلاش کنیم با سلائق و حتی روش‌های مختلف در کنار هم و باهم کار کنیم و جبهه واخد فرهنگی را ایجاد کنیم. از تشکل‌های مختلف اساتید، دانشجویی و کارکنان یک جبهه واحد را ابجاد کنیم برای رسیدن به یک هدف.

وی تصریح کرد: آن‌چه که ما را در اینجا جمع می‌کند تلاش برای رشد نسل جوان امروز است؛ این هدف مشترک ما است که هدف بسیار مقدسی است.

حجت‌الاسلام حاجیلویی‌محب گفت: از لوازم کار فرهنگی که به آن توجه خواهیم کرد در کنار مباحث پیش‌گفته، همزبانی با دانشجو است؛ لازمه این کار، نگریستن به موضوع از دین، دریچه و‌ افق نگاه دانشجو است. از نگاه جوان امروز باید به موضوعات نگریست.

وی تبیین کرد: دلسوزی و ارزش‌گذاری برای نسل امروز حتما از لوازم کار است؛ اگر ما نسل امروز را تکریم کنیم، می‌توانیم بر او اثر بگذایم. اگر برای نسل امروز ارزش قائل شویم، تمام تفاوت سلیقه‌ها و نگاه‌ها را بپذیریم اما آن را تکریم کنیم، می‌توانیم بر روی حوان تاثیر بگذاریم.

محمدمهدی حاجیلویی‌محب متذکر شد: از لوازم دیگر کار، پذیرش عمق اعتقادی و‌ هدایت پذیری نسل نو است؛ جوان امروز عمق اعتقادی خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: بارها مقام معظم رهبری بر ما تاکید کرده‌اند جوان امروز از جوانی که جنگ و دفاع مقدس را به سرانجام رساند، بالاتر نباشد، پایین‌تر نیست؛ منتها روش خود را می‌طلبد، باید با جوان امروز هم‌زبانی کرد و ارزش‌های او را پذیرفت.

سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: در کنار همه این‌ها همدلی و‌ همکاری داخل دانشگاه و ارکان مختلف آن رمز موفقیت خواهد بود و خواعد توانست این بار را به سرانجام خود برساند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: زند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست