پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۸۳
|
کد خبر: ۴۲۹۴
دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: پرورش انسان‌های آزاده، متعهد و‌ متخصص باید مهم‌ترین شعار و هدف ما باشد خصوصا مراکز آموزش عالی وظیفه خود را به گونه‌ی انجام دهند که جامعه برای امور مهم خود دچار اخلال نشود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم معارفه و تکریم سرپرست جدید و مسوول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: حاج اقا عباسی بزرگوار حق بزرگی بر گردن دوستان ما دارند و به عنوان یک دوست خوب طی ۴ سال همکاری صمیمانه و بسیار دوستانه در این روز ان‌شاءالله مسؤولیت و ‌خدمت را در دانشگاه دیگری ادامه خواهند داد.

وی تشریح کرد: نکته‌ای که این روزها باید به آن توجه کنیم، بحث مسؤولیت است؛ بحث مسوولیت به عنوان یک موضوع خاص مدنظر ما است. ما مولایی چون علی ابن ابی طالب داریم که از مسؤولیت، حکومت و کار کردن برای مردم صحبت می‌کند و اگر بخواهیم صحبت‌های ایشان را سرلوحه کار خود قرار دهیم، کارمان خیلی دشوار می‌شود.

محمدی‌فر ادامه داد: یکی از نامه‌هایی که بسیاری از غیرمسلمان‌ها به آن خیلی توجه می‌کنند، نامه‌ای است که حضرت علی به مالک اشتر نوشت. اینها مسائلی هستند که در تمدن ایرانی اسلامی ما می‌تواند سرلوحه یک مدیر قرار بگیرد.

وی متذکر شد: امروز مسؤولیت گرفتن در نظام جمهوری اسلامی به صرف اینکه ما یک مدیر هستیم، مد نظر نیست؛ ما در مقابل مردم‌ و بیت‌المال مسؤول هستیم بنابراین من آرزوی توفیق برای حجت‌الاسلام عباسی دارم که مسؤولیت را با تلاش خود آغاز کردند و با قلبی شاد و‌ روحی بلند به دانشگاه دیگری خواهند رفت و مسؤولیت را قطعا بسیار جدی‌تر و پرکارتر از قبل ادامه خواهند داد و دوست عزیزمان حجت‌الاسلام حاجیلویی قطعا این مسؤولیت را می‌شناسند و به وجوه مختلف این مسؤولیت فکر می‌کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا بیان کرد: مسؤولیتی که در بخش فرهنگ با آن مواجه هستیم، مسؤلیتی است که با انسان مواجه است؛ پیچیده‌ترین مخلوقی که خداوند متعال خلق کرده و‌ به خلق آن به خود می‌بالد.

وی تصریح کرد: وقتی از انسان صحبت می‌کنیم، از یک موجود پیچیده‌ صحبت می‌کنیم و در ذهن ما و در تفکرات ما با انسان‌های مختلفی در یک جامعه مواجه هستیم؛ خداوند متعال به تنوع افراد، تعددشان، تعدد قوم، شعور و تفکر اشاره می‌کند.

دکتر محمدی‌فر تبیین کرد: من فکر می‌کنم دفاتر نهاد ما در گام دوم انقلاب در یک رسالت تاریخی جدیدی قرار دارد؛ قطعا تربیت انسان موضوعی است که رهبری در گام دوم به صورت ویژه به آن اشاره کرده‌اند. نگاه ما جذب حداکثری جامعه و ‌بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه ما بوده و‌ این راه را هم ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: به این باور هستیم که کشور ما دارای تعدد مختلف اقوام و فرهنگ‌های مختلف و در واقع تعدد نگاه و‌ نگرش است و پیش‌بردن این موضوع در کار فرهنگ، کار ظریفی است.

یعقوب محمدی‌فر ابراز کرد: اگر دقت کنید، می‌بینید در استعمار کهنه و نو آن‌چه هدف قرار گرفت، فرهنگ انسانی و ‌انسان بود و پس از آن چپاول اقتصادی در جوامع اتفاق افتاد؛ بنابراین موضوع فرهنگ انسانی که امروز مدنظر ما است و این جلسه هم برای تکریم از این موضوع برگزار می‌شود، این خواهد بود که ما باید وجوه قوی فرهنگی خود را حفظ کرده، تعالی ببخشیم و به آن افتخار کنیم، چرا که قابل افتخار است.

وی گفت: در روزهای اخیر که شاهد بودید بخشی از هجمه استکبار جهانی در کشور ما با شکست مواجه شد، همه شما در دل خود احساس غرور کردید؛ این غرور به فرهنگ و‌ پیشینه قوی که در کشور ما وجود داشته بر می‌گردد و ما باید آن را انتزاع بدهیم و کمک کنیم به تربیت نسل بعدی که بسیار اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد: نسلی که جامعه آینده ما را تحویل می‌گیرد و آن‌چه که دغدغه داریم، تربیت انسان‌های متخصص و‌ متعهدی است که امور را در اختیار بگیرند و‌ جامعه را راه‌بری کنند؛ این نکته‌ای است که همیشه باید به آن توجه کنیم.

وی اضافه کرد: پرورش انسان‌های آزاده، متعهد و‌ متخصص باید مهم‌ترین شعار و هدف ما باشد خصوصا مراکز آموزش عالی وظیفه خود را به گونه‌ی انجام دهند که جامعه برای امور مهم خود دچار اخلال نشود؛ این وظیفه‌ای است که باید روی بحث فرهنگ داشته باشیم.

دکتر یعقوب محمدی‌فر یادآور شد: یادمان باشد کشور ما دارای جمعیت جوانی است؛ این موضوع یک پتانسیل بالقوه که می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد و ‌یک فرصت تاریخی جدی به کشور ما می‌دهد.

وی بیان کرد: وقتی از انسان‌های متعهد صحبت می‌کنیم، موضوع انسان‌هایی است که پای کار بایستند و‌ مسائل را جلو ببرند. ما هجمه‌های بیرونی فراوانی را در ۴۰ سال اخیر طی کردیم؛ قطعا نسل‌های آینده به این نسل افتخارخواهند کرد که ایستادند.

محمدی‌فر در ادامه متذکر شد: چه شهادت‌ها و ‌رشادت‌هایی که نسل مردم ایران آن را ساخته‌اند که دنیا ناچار است به آن احترام‌ بگذارد؛ ما به این مردمان افتخار می‌کنیم و امیدواریم خادمان شایسته‌ی برای مردم باشیم.

وی در پایان بیان داشت: مجموعه دانشگاه بوعلی‌سینا یک مجموعه همدل و هم‌صدا ست و ‌امیدواریم این‌ همدلی ادامه داشته باشد.

خبرنگار: میرزایی
عکس: زند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست