پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۲۰
|
کد خبر: ۴۳۴۲
وزیر علوم گفت: در دو سال گذشته تعداد زیادی از رشته محل‌ها در دانشگاه‌های مختلف و از جمله در دانشگاه‌های بزرگ بدون نیاز به کنکور می‌توانستند دانشجو پذیرش کنند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش بسنا و به نقل از ایران، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دو سال گذشته تعداد زیادی از رشته محل‌ها در دانشگاه‌های مختلف و از جمله در دانشگاه‌های بزرگ بدون نیاز به کنکور می‌توانستند دانشجو پذیرش کنند.

دکتر غلامی اظهار داشت: فقط ۱۵ درصد رشته‌ها کنکور می‌خواهد که این رشته‌ها هم رشته‌های پرطرفدار است یا برخی از رشته‌های دانشگاه‌های بزرگ و معروف کشور که هیچ جایگزینی به غیر از برگزاری کنکور نداریم.

وی عنوان کرد: سازمان سنجش یک سازمان با تجربه در برگزاری کنکور است. سازماندهی این چنین آزمونی کار آسانی نبود اما بسیار خوب برگزار شد

منصور غلامی تصریح کرد: در پروتکل‌های اجرایی وزارت بهداشت برای آزمون دکترا از مسئولان سازمان سنجش خواستند تا فاصله اجتماعی را در آزمون دکترا ۱.۲ دهم در ارشد ۱.۶ دهم و در آزمون سراسری هم ۱.۸ متر رعایت کنند. بعد از این ابلاغ در جلسه‌ای اعلام شد که این فاصله اجتماعی باید به دو متر افزایش پیدا کند در همان جلسه مسئولان سازمان سنجش هم اعلام کردند که ما فاصله اجتماعی را ۱.۸ دهم تنظیم کردیم.

وزیر علوم خبر داد: کلاس‌های دانشگاه‌ها آبان ماه برگزار می‌شود. اما وزارت بهداشت هنوز هیچ پنجره روشنی از آینده این بیماری به ما نشان نداده است

غلامی تشریح کرد: بر اساس آن چیزی که هم اکنون می‌توان تشخیص داد آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها دنبال خواهد شد و ما هم برای آموزش‌های مجازی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تبیین کرد: از دانشگاه‌ها خواستیم که چند هفته‌ای دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه حضور داشته باشند استادان و دانشکده‌ها را ببینند و یک ارتباطی برقرار شود.

وزیر علوم بیان داشت: تصور اینکه همه دانشجویان رعایت بهداشت نمی‌کنند درست نیست. اینکه جمعیت دانشجویان در یک خوابگاه کاهش پیدا کند و دانشجویان هم همکاری کنند ما می‌توانیم پروتکل‌ها را اجرایی کنیم. در خوابگاه یک آشپزخانه و چند حمام وجود دارد و  ۲۰ تا ۲۵ نفر باید از این فضا استفاده کنند خودشان هم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی افزود: در آن روزها که کلاس‌های درس به سمت فضای مجازی رفت استادان، دانشجویان و حتی دانشگاه هم آمادگی حضور برای آموزش در فضای مجازی را نداشتند. وزارت ارتباطات همکاری خوبی داشت

دکتر منصور غلامی گفت: ما برای آموزش مجازی مطلوب چندین موضوع را بررسی کردیم. ابتدا بحث زیرساخت‌های اینترنتی است که با صحبت‌هایی که شده است بهتر از ترم قبل برگزار می‌شود. درباره هزینه‌ها صحبت کردیم که یک بخشی برای دانشگاه است و برخی از هزینه‌ها هم مربوط به دانشجویان است که روی این موضوع هم بحث کرده‌ایم.ما سعی می‌کنیم با تدابیری که انجام داده‌ایم این نواقص را کمتر کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست