پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۴۸
|
کد خبر: ۴۳۶۰
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا عنوان کرد:

وجود معادن در کشور می‌تواند مسیری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باشد

دکتر غلامحسین مجذوبی گفت: وجود معادن در کشور ما را در موقعیتی قرار داده است که می‌توان از آن در بحث افزایش اشتغال و کارآفرینی قدم‌های ایده آلی را برداریم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا در دوازدهمین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران، مطرح کرد: اهداف کنفرانس‌ها به گونه‌ای است که چیزی جز حضور فیزیکی نمی‌تواند در آن اثر بخش باشد و تنها جهت ارائه دستاورد‌ها چنین سمینار‌هایی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این همایش در شرایط کنونی کشور به جهت تحریم و عوامل دیگر می‌تواند در رونق تولید و اقتصادی نقش موثری داشته باشد، چرا که جز ۱۵ کشور اول دنیا در ذخایر معادن همچنین در نفت و گاز دارای درصد‌های خوبی هستیم.
 
مجذوبی خاطرنشان کرد: خیلی از معادن ایران روباز بوده و در کلاس جهانی هستند، به طور مثال سرچشمه با ۱.۲ میلیارد تن، مس با گرید ۰.۷ درصد و روی با ۹ میلیون تن و گلگهر سیرجان رتبه ۹ در جهان را دارد و بسیاری از فلزات کمیاب ما را در موقعیتی قرار داده است که می‌توان از آن در بحث افزایش اشتغال و کارآفرینی قدم‌های ایده آلی را برداریم.
 
وی گفت: در بین گرایش‌های زمین‌شناسی، زمین‌شناسی اقتصادی بهترین مورد برای برگزاری سمینار است؛ امیدوارم دست آورد‌های این کنفرانس بتواند در حوزه اشتغال و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بستر مناسبی را در کشور فراهم کند.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین اظهار داشت: انتظار می‌رود اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی تاثیرات خوبی را در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان داشته باشند.
 
خبرنگار: حوائجی
عکس: محمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست