پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۵۲
|
کد خبر: ۴۴۴۵
با هدف ایجاد بستری برای ارائه دستاوردهای دانشجویان و طلاب کشور؛

دومین جشنواره نهضت جوانان مسأله محور «نجم» برگزار می‌شود

دومین جشنواره نهضت جوانان مسأله محور «نجم»، با هدف ایجاد بستری برای ارائه دستاوردهای دانشجویان و طلاب کشور برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۹
به گزارش خبرنگار بسنا، دومین جشنواره نهضت جوانان مسأله محور «نجم»، با هدف ایجاد بستری برای ارائه دستاورد‌های دانشجویان و طلاب کشور، توسط سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

نهضت مسأله محوری و نقش آفرینی تخصصی، حرکتی منسجم، هدفمند و عالمانه در راستای حل مسائل جامعه است.

رویداد و جشنواره نجم یکی از بستر‌های ارائه دستاورد‌های هسته‌های مسئله محور دانشجویان و طلاب است که در این نهضت قدم نهاده اند. در همین راستا وجه نام گذاری «نجم» نیز مشخص می‌شود. نجم مخفف نهضت جوانان مسأله محور است.

رویداد و جشنواره نجم علاوه بر اینکه دستاورد هسته‌های مسأله محور را به نمایش عموم مردم و خصوصا مسئولین و متولیان امور کشور می‌رساند و حمایت حامیان مختلف را برای هسته‌ها جذب می‌کند، دوره‌ها و کارگاه‌های توانمندسازی پیرامون موضوعات عمومی و تخصصی مسأله محوری را به منظور هدایت و راهبری هسته‌ها برگزار می‌نماید.

در صورتی که هسته‌های مسئله محور استان همدان در رقابت با هسته‌های شرکت کننده از سایر استان‌ها برگزیده شوند علاوه بر دریافت جایزه نقدی و تندیس جشنواره امکان استفاده از خدمات مجتمع نجم از جمله امتیاز حضور در غرفه در قلب تهران را خواهند داشت تا بتوانند از این طریق دستاورد‌های خود را در حضور مسئولین رده بالای کشوری ارائه کنند.

مطالبه‌گری، گفتمان سازی و جریان سازی، فرهنگ، هنر و رسانه، پنل‌های تخصصی، خدمات اجتماعی پژوهش، نوآوری و فناوری، تربیت، آموزش و تشکیلات سازی از محور‌های این جشنواره است.

ثبت نام اولیه در بازه زمانی ۱ تا ۲۰ مهر ماه می‌باشد؛ و باید به صورت گروهی باشد (حداقل دو نفر) وشرکت کنندگان باید از بین دانشجویان، فارغ التحصیلان، طلاب و یا ادوار باشند. نکته قابل توجه اینکه هسته‌ها در صورت داشتن معرفی نامه از ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان از تخفیفات ویژه بهره‌مند خواهند شد. همچنین مدارک مربوط به هسته باید کامل باشد اعم از نام هسته اعضا و نوع هسته.

شرایط و ویژگی‌های هسته‌ها عبارت است از اینکه موضوع هسته مورد نظر باید عملیاتی باشد نه صرفاً یک ایده. همچنین ایده و طرح هسته بایدخلاقانه باشد؛ و مسئله هسته باید اثربخشی لازم را داشته باشد یعنی یک مشکل مهم را حل کند. در فرایند راستی آزمایی بر اساس شاخصه‌های ذکر شده برای هسته‌های منتخب مجوز ورود و شرکت در جشنواره صادر خواهد شد.

هر کدام از تیم‌ها باید گزارشی از فعالیت خود را در هنگام ثبت نام برای جشنواره ارسال نمایند؛ و هسته‌های پذیرفته شده میبایست اطلاعات تکمیلی خود را اعم از (عکس و فیلم و…) پس از پذیرش مرحله راستی آزمایی برای جشنواره ارسال نمایند.

شرکت در دوره توانمند سازی الزامی است (به صورت حضوری و مجازی) به استثنا هسته‌هایی که توسط مسئول پنل تایید میشود. هسته‌ها میتوانند در این دوره از اساتید تخصصی در حوزه مسئله خود بهره‌مند شوند. بدیهی است هسته‌هایی می‌توانند در جشنواره حضور یابند که گواهی پایان دوره توانمندسازی را از مسئول پنل دریافت کرده باشند.

شرکت کنندگان باید تا پایان روز اختتامیه و اعلام نتایج حضور داشته باشند. قالب و نحوه ارائه هسته‌ها باید در چارچوب و ساختار‌های تعیین شده از سوی جشنواره باشد و پس از اعلام نتایج نیز هسته‌ها فرصت اعتراض به نتایج را دارند. البته هزینه‌های مورد نیاز برای تجهیز غرفه‌ها از سوی جشنواره تامین می‌شود.

جایزه هسته اول ۲۰ میلیون، جایزه هسته دوم ۱۰ میلیون، جایزه هسته سوم ۵ میلیون، جایزه منتخب مردمی ۲۰ میلیون می‌باشد و در پایان جشنواره به تمامی هسته‌ها گواهی حضور در جشنواره اعطا می‌شود.
 
خبرنگار: مولوی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو