پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۴۴
|
کد خبر: ۴۴۸۰
در راستای توسعه و تعميق تبادلات بين‌المللي و علمي با دانشگاه‌هاي فرانسوي زبان دنيا؛

اولين وبينار بين‌المللي گروه زبان و ادبيات فرانسه دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد

اولين وبينار بين‌المللي گروه زبان و ادبيات فرانسه دانشگاه بوعلی‌سینا، در راستای توسعه و تعميق تبادلات بين‌المللي و علمي با دانشگاه‌هاي فرانسوي زبان دنيا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، گروه زبان و ادبيات فرانسه دانشگاه بوعلی‌سینا، همراستا با سیاست‌های راهبردی خود مبنی بر توسعه و تعميق تبادلات بين‌المللي و علمي با دانشگاه‌هاي فرانسوي زبان دنيا، سلسله نشست‌هاي تخصصي را با محوريت مسأله‌شناسي و بحران معاصر ادبيات تدارک دیده است.

اين رويدادهاي علمي با هماهنگی اداره همكاري‌هاي علمی بين‌المللي دانشگاه بوعلی‌سینا و با همکاری پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي و بخش فرهنگي سفارت فرانسه در ايران برگزار مي‌شود.

در اجرای بخشی از این برنامۀ راهبردی، اولين وبينار بين‌المللي گروه زبان و ادبيات فرانسه دانشگاه بوعلی‌سینا، با حضور اعضای هيأت علمي، پژوهشگران و دانشجويان سراسر كشور برگزار شد.

در اين نشست علمي، نخست دكتر مازيار مهيمني، عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، ضمن تبیین ساختار ماهوی این سنخ نشست‌های علمی و تشریح فرصت‌ها و چالش‌های موجود و پیش‌روی اصحاب دانش و بینش و علاقه‌مندان حوزۀ ادبیات فرانسه، مطالبی را جهت آشنایی مخاطبان با خطوط کلی این نشست ارائه نمود.

در ادامه پروفسور فيليپ داروس، استاد ادبيات تطبيقي دانشگاه سوربن جديد - پاريس ٣، پيرامون "وجوه پرسشگري از ضمير بشر در رمان هاي معاصر فرانسوي و ايتاليايي" سخنراني مبسوطی را ارائه کرد و پس از تبیین ظرائف و دقائق مترتب بر مطالعات تخصصی رمان معاصر به طور عام و وجوه پرسشگری از ضمیر بشر به طور خاص، به برخي از پرسش‌هاي شركت‌كنندگان نیز پاسخ داد.

گفتنی است به دليل تراکم پرسش‌ها و درخواست علاقه‌مندان، پروفسور داروس قول داد در نشستي تخصصي كه دو هفته ديگر برگزار خواهد شد، ضمن تکمیل و تداوم بحث‌های مطروحه، به تمامي پرسش‌ها پاسخ دهد.

خبرنگار: مولوی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست