دکتر داریوش صفرزاده عضو هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با بسنا، در این رابطه گفت: این فیلتر در مقایسه با فیلترهای مشابه خارجی بسیار ارزانتر می باشد و نیازی به کاتالیزور و دمای بالا جهت سوختن دوده های جذب شده ندارد.
وی افزود: این فیلتر که در انباره اگزوز قرار می گیرد، قابلیت نصب بر روی همه انواع ماشینهای سنگین دیزلی را دارد و مانند فیلتر هوا پس از مدتی کار باید تعویض شود.
دکتر صفرزاده ادامه داد: از دیگر ویژگی های این فیلتر این است که بر خلاف فیلترهای مشابه دیگر، با افزایش کارکرد، قابلیت جذب آلایندگی در آن افزایش می یابد.
این طرح در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد آقای همت دریایی اجرا شده و در مرکز مالکیت معنوی ثبت اختراع شده است.