پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۵۲
|
کد خبر: ۴۷۸۸
رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان، برای تحقق "پویش سبز درختکاری، مشارکت ماندگار" به نام خود و در شهر خود درخت می‌کارند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹

دکتر حسن ختن‌لو عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و رئیس دانشگاه صنعتی همدان در گفتگو با خبرنگار بسنا، گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی کلاس‌ها، اما مجموعه‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی این دانشگاه فعال می‌باشند.

وی افزود، به همین دلیل تصمیم داریم برای تحقق "پویش سبز درختکاری، مشارکت ماندگار"، با استفاده از حضور حقیقی و مجازی دانشجویان به ویژه دانشجویان همدانی و تهیه نهال، درختانی را در سطح شهر دانشجویان را بکاریم، البته این برنامه در داخل دانشگاه صنعتی هم اجرا خواهد شد.

ختن‌لو همچنین عنوان کرد: در نظر داریم با برگزاری مسابقه عکاسی، به عکس‌های برگزیده‌ای که دانشجویان از نهال‌های کاشته شده خود می‌گیرند به قید قرعه جوایزی تعلق بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ایده‌ای که بنده در این زمینه دارم و در زمان تصدی بنیاد نخبگان استان همدان هم به آن فکر می‌کردم، ایجاد پارکی در دانشگاه بوعلی‌سینا بود که در آن به یاد هر استاد بازنشسته نهالی کاشته شود، که در آن زمان محقق نشد، اما حالا در نظر داریم این ایده را در دانشگاه صنعتی همدان پیاده کنیم و درختانی به نام و به دست اساتید بازنشسته و شاغل و نیز کارکنان و دانشجویان بکاریم و نگهداری آن‌ها را هم برعهده خود ایشان بگذاریم.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در نهایت اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و قرار است این ایده از شنبه دوم اسفند عملا آغاز شود و برای پنجم اسفند که روز مهندس است، در خلال برنامه‌هایی که برای آن روز در نظر گرفته شده، درخت‌هایی نیز به نام مهندسین عزیز و دانشجویان این دانشگاه غرص شود.


خبرنگار: اسماعیلی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه