پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۷۲
|
کد خبر: ۴۸۴۶
معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های علوم انسانی وجود ندارند، در این زمینه باید گروه‌های استارتاپی را باید حمایت کنیم و به سمت دانش‌بنیان‌شدن سوق دهیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام علی تقوی معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور، در نشست هم‌اندیشی مسوولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان و معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های استان، که به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، اظهار داشت: فرض کنید امکانات و بودجه همین است، آیا باید کار را تعطیل کرد یا خیر؛ قطعا ارتقاء مسائل فرهنگی با افزایش بودجه و امکانات رابطه کاملا مستقیم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: باید گفتمان فرهنگی را اصلاح کرده و ارتقاء دهیم، چرا که امروزه بحث شبهات اعتقادی در اولویت قرار ندارد، بلکه تفکرات اعتقادی در زمینه‌های مثبت و منفی پیشرفت کرده و مسائل دانشجویان بسیار پیشرفته شده است.

تقوی تأکید کرد: در جمع این شورا باید نظام مسائل فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گیرد و درباره جزئیات آن تحقیق و پژوهش کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: کرسی‌های آزاداندیشی را باید در دانشگاه‌ها تقویت کنیم، چون دانشجویان و جوانان باید در فضایی سالم و منطقی بیایند و گفتمان و اعتقاد خود را مطرح و اصلاح کنند. این فضا باید دور از هیجانات و تنگ‌نظری‌ها و جریانات خاص سیاسی باشد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور اذعان داشت: باید در دانشگاه جریان‌ساز باشیم و جوانان را به سمت خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها هدایت کنیم. به طور مثال در حوزه‌های فرهنگی عنوان کنیم که به طرح‌هایی که نوآوری داشته باشند و طرح بدیعی را ارائه کنند، اعتبار بیشتری اختصاص می‌دهیم.

وی اضافه کرد: این فرهنگ را ترویج کنیم که از افراد و نیروی انسانی حداقلی، بیشترین بازده و کارایی دریافت خواهد شد. گروه‌های استارتاپی در همین راستا می‌توانند نقش مؤثری را داشته باشند.

حجت‌الاسلام تقوی عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های علوم انسانی وجود ندارند، در این زمینه باید گروه‌های استارتاپی را باید حمایت کنیم و به سمت دانش‌بنیان‌شدن سوق دهیم. که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز قول مساعد در این زمینه را داده‌اند.

وی افزود: از فضای مجازی غفلت نکنیم، تکیه ما بر حضور دانشجویان در برنامه فرهنگی نگاه غلطی است، فضای حضوری را به مجازی برده و از ظرفیت‌ها و فرصت‌های آن فضا استفاده کنیم.

تقوی در نهایت گفت: در کارهای فرهنگی باید با نهادها و سازمان‌ها هم‌افزایی کنیم که کاملا متکی به بودجه‌های دانشگاه نباشیم.


خبرنگار: مولوی

عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست