پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۲۶
|
کد خبر: ۴۹۲۵
دکتر حمید بلالی، با حضور در دانشکده کشاورزی، از دکتر محسن جلالی استادتمام خاکشناسی دانشگاه بوعلی‌سینا و یکی از سرآمدان علمی کشور تجلیل کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حمید بلالی رئیس بنیاد نخبگان استان همدان به منظور تجلیل از مقام علمی دکتر محسن جلالی عضو هیات علمی و استادتمام گروه مهندسی خاکشناسی دانشگاه بوعلی‌سینا به عنوان پژوهشگر برتر و عضو لیست یک درصد دانشمندان و نخبگان برتر علمی جهان تجلیل کرد.

دکتر بلالی در این دیدار خاطرنشان کرد: تقدیر از سرآمدان عرصه علم یک وظیفه همگانی است که باعث رویکرد مثبت و تشویق جوانان علاقه‌مند به مقوله علم و دانش می‌شود و امید است در این میان بنیاد نخبگان با معرفی شخصیت‌های بزرگ علمی و فرهنگی نقش موثری در احیای ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و ارتقاء جایگاه علمی استان داشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان حضور اساتید و دانشجویان منتخب دانشگاه های استان در طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی نخبگان از جمله طرح هسته‌های مساله‌محور شهید احمدی‌روشن را از مهمترین اتفاقات علمی و پژوهشی در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: این طرح با رویکردی متفاوت در راستای رشد و شکوفایی بیش از پیش دانشجویان و زمینه‌سازی برای توانمندسازی و مهارت‌آموزی آنان و همچنین هدایت و جهت‌دهی فعالیت‌های نخبگانی به سمت حوزه‌های مورد نیاز کشور برگزار می‌گردد.

دکتر جلالی نیز در این دیدار یکی از عوامل مهاجرت نخبگان و دانشجویان مستعد به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های انسانی را برخی ناملایمت‌ها و عدم شایسته‌سالاری مطابق با منزلت و مقام علمی آنان دانسته و اظهار داشت: عدم اختصاص امکانات پژوهشی و رفاهی مناسب به دانش‌آموختگان با مدارج علمی بالا و دارای صلاحیت و مهیا نبودن حداقل حقوق و شرایط مناسب جهت دستیابی به پیشرفت‌های اجتماعی و اقتصادی در بحث مهاجرت نخبگان بسیار مهم و اساسی بوده و اگر چاره‌اندیشی مناسب در این مسیر انجام نگیرد، باعث صدمات جبران‌ناپذیری در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین گفت: سپردن طرح‌ها و پروژه‌های مهم علمی و پژوهشی استان به نخبگان و دانشجویان مستعد بومی دارای توانایی‌های لازم توسط مسئولین نهادهای اداری و اجرایی، توجه ویژه به جایگاه علمی دانشمندان و حفظ شأن اساتید، پژوهشگران و مبتکران، فراهم‌آوردن فرصت‌هاي مطلوب براي ارائه طرح يا پروژه‌هاي مطالعاتي آنها از عواملی است که با ایجاد انگیزه و دلگرمی میزان امید به زندگی آنان برای ادامه مسیر تحصیلی و شغلی در داخل کشور را افزایش و به تبع آن مهاجرت نخبگان تقلیل خواهد داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه