پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۳۶
|
کد خبر: ۴۹۳۴
با ارسال نامه معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری؛

فراخوان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) آغاز شد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با ارسال نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، آغاز فراخوان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر غلامرضا غفاری در این نامه با اشاره به نقش برجسته بانوان دانشگاهی در عرصه علم و فناوری، برگزاری این جشنواره را گامی در جهت معرفی و پاسداشت تلاش‌های آنان دانست.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخشی از این نامه با تأکید بر ضرورت الگو سازی از شخصیت‌های برجسته علمی کشور، این رویداد را موجب تقویت امید و ایفای مسئولیت اجتماعی بانوان دانشگاهی برشمرد.
 
بر اساس این فراخوان، چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) در دو بخش رقابتی بانوان فعال دانشگاهی و بانوان فعال اجتماعی برگزار می‌شود.
بانوان فعال دانشگاهی این جشنواره در ۶ گروه علمی فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر و معماری و کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
 
در بخش بانوان فعال اجتماعی نیز، متقاضیان در گروه‌های بانوان کارآفرین، صاحبان مشاغل دانش بنیان، بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی و نیز بانوان خیر و نیکوکار رقابت می‌کنند.
 
متقاضیان شرکت در این جشنواره نیز به ۳ رده سنی زیر ۴۰ سال، ۴۰ تا ۶۵ سال و نیز بالای ۶۵ تقسیم شده اند.
 
براساس زمان بندی این جشنواره، مهلت شرکت در رویداد علمی، فرهنگی تا ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین شده است.
 
علاقه‌مندان جهت شرکت و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت جشنواره با نشانی http://wsfestival.ir مراجعه نمایند.
 
گفتنی است برگزیدگان این جشنواره که در تیرماه سال جاری برگزار می‌شود از امتیازات مربوط به آن مندرج در آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برخوردار می‌شوند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری