پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۰۵
|
کد خبر: ۴۹۸۷
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پیام تصویری به اختتامیه دهه سرآمدی آموزش تأکید کرد:

وظیفه‌ معلمان و اساتید؛ پرورش انسان خلاق و دارای مسؤولیت اجتماعی نسبت به جامعه، هم‌نوع و خانواده است

پرورش انسان خلاق و انسان‌هایی که دارای مسؤولیت اجتماعی نسبت به جامعه، هم‌نوع و خانواده خود هستند، وظیفه‌ای است که بر عهده معلمان و اساتید می‌باشد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پیام تصویری خود به اختتامیه دهه سرآمدی آموزش این دانشگاه، گفت: در این ایام که تأثیر بیماری مهیب کرونا بر رفتار، هنجار‌ها، مسائل اجتماعی و آموزش در تمام دنیا قابل مشاهده است، دانشگاه‌های دنیا، دانشگاه‌های ایران و دانشگاه بوعلی‌سینا نیز تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته‌اند.

وی ضمن تبریک هفته سرآمدی آموزش و روز معلم افزود: قطعا معلمی بحثی مهم و شرایط کنونی به ما دیکته می‌کند که علم در دنیای امروز بسیار با اهمیت است؛ علمی که در کنار معنویت و مسؤولیت اجتماعی بوده و در تمامی برهه‌های حساس زندگی بشر به‌کار آمده است.

محمدی‌فر خاطرنشان کرد: با بررسی تاریخ علم و با نگاه به گذشته‌های نه چندان دور، درمی‌یابیم که افراد بسیاری در راستای آموزش، مبارزه با جهل و آگاهی رساندن به بشر تلاش‌های جدی انجام داده‌اند؛ ورای همین آگاهی است که تمدن بشری به تکامل و توسعه دست یافت و در این بین نقش دانشگاه‌ها، نقش غیرقابل‌انکار است.

وی اضافه کرد: امروزه چشم تمام دنیا به گروه‌های علمی دانشگاهی دوخته شده، که در ارتباط با بحث‌های درمانی، اجتماعی، روانشناسی و دیگر مباحث به جوامع بشری کمک کنند؛ اگر این تکنولوژی، دانش مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و اجتماعی و هنر نبود کار بشریت بسی دشوار می‌شد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: پرورش انسان خلاق و انسان‌هایی که دارای مسؤولیت اجتماعی نسبت به جامعه، هم‌نوع و خانواده خود هستند، وظیفه‌ای است که بر عهده معلمان و اساتید می‌باشد؛ بنابراین در این دهه ارزشمند این تأکید را دارم که وظیفه همه ما تعهد نسبت به همه جوامع است.

وی همچنین عنوان کرد: این وضعیت کرونایی به پایان خواهد رسید و به زندگی عادی برخواهیم گشت، که امیدواریم به زودی رخ دهد، چون افق‌ها این رخداد را نشان می‌دهند، اما باید توجه داشته باشیم که با کرونا‌های دیگر چه باید کرد.

یعقوب محمدی‌فر بیان کرد: نگاه ما در رشته‌هایی، چون حقوق، جامعه‌شناسی، اقتصاد، علوم اسلامی، معارف اسلامی و همچنین رشته‌های فنی و مهندسی و سایر رشته‌ها باید تغییر کند؛ بنابراین از اساتید توقع ویژه داریم تا نسلی را پرورش دهند، که توانایی انعطاف در مقابل این تغییرات و هضم آن‌ها را داشته باشند.

وی تشریح کرد: تمدن چیزی جز این نیست که بشریت علم را در خدمت اهداف خود قرار داده است، بنابراین باید اهداف را بازتعریف کنیم و نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشیم؛ امیدواریم که به تلاش‌های صورت گرفته در ۳ ترم اخیر توجه داشته باشیم، از رویکرد‌های جدید کمک بگیریم و در خصوص آینده بیاندیشیم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان ضمن تشکر از زحمات اساتید گفت: کار‌های شما، همان کار‌های گذشته است، به همراه محدودیت‌ها، موانع بسیاری که در بحث آموزش، آزمون و ارتباط مجازی وجود دارد؛ باید توجه داشته باشید که این محدودیت‌ها باعث نشود که ما انسان واقعی را فراموش کنیم.

خبرنگار: مولوی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست