پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۳۱
|
کد خبر: ۴۹۸۸
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا:

استاد در کنار آموزش علم، وظیفه هدایت را دارد

حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلوئی‌محب گفت: هدف از آموختن علم، رشد، بالندگی و پویایی است؛ گاهی خود علم هدف قرار نمی‌گیرد، بلکه علم برای این است که انسان رشد کند و به پویایی و بالندگی مطلوب برسد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلوئی‌محب، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا در پیام تصویری خود به اختتامیه دهه سرآمدی آموزش این دانشگاه، اظهار داشت: زبان قاصر از بیان جایگاه اساتید و ذهن کوتاه‌تر از آن است که بتواند این نقش را تصور کند و عقل آن را بفهمد؛ همه ما مدیون اساتید و پیشکسوتانی هستیم که سال‌های سال نقش هدایت نسل بعدی را به دوش کشیده‌اند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان و روزهای قرآن است، در آیه ۶۵ سوره مبارکه کهف بیان شده که حضرت موسی(ع) و همراهشان به دنبال استادی می‌گشتند، بنده‌ای از بندگان خدا را پیدا کردند که خداوند به او محبتی کرده بود و دانشی به او آموخته بود؛ استادی که حضرت موسی(ع) در برابرش قرار گرفت، دارای دو ویژگی بود، اولین ویژگی مزین بودن او به اخلاق بندگی و ویژگی دوم، دانش آن شخص بود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا‌ تأکید کرد: هر استادی باید برخوردار از اخلاق، بندگی خدا و دانش بوده و توجه داشته باشد که بالاتر از هر دانایی یک دانشمند قرار گرفته است و همواره برای آموختن، رشد و تعالی تلاش کند.

وی اضافه کرد: در آیه بعدی حضرت موسی(ع) از استاد خود درخواست می‌کند که به او علمی بیاموزد که باعث رشد شود، یعنی هدف از آموختن علم، رشد، بالندگی و پویایی است؛ گاهی خود علم هدف قرار نمی‌گیرد، بلکه علم برای این است که انسان رشد کند و به پویایی و بالندگی مطلوب برسد.

حاجیلوئی‌محب تأکید کرد: استاد در کنار آموزش علم، وظیفه هدایت را دارد، گاهی گفتن یک جمله، تذکر دوستانه و یا تشویق یک دانشجو می‌تواند استعدادهای نهفته او را شکوفا کند و خمیدگی او را به شجاعت تبدیل کرده و مسیر زندگیش را تغییر دهد.

خبرنگار: مولوی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست