پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۲۶
|
کد خبر: ۴۹۹۴
به همت هسته پژوهشی شهید احمدی‌روشن و انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه بوعلی‌سینا؛

وبینار افزایش عملکرد و مدیریت زمان برگزار شد

به همت هسته پژوهشی شهید احمدی‌روشن، به راهبری دکتر حسن ختن‌لو عضو هیات علمی گروه کامپیوتر و انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه بوعلی‌سینا وبینار افزایش عملکرد و مدیریت زمان، با ارائه دکتر حسین خورشیدکوکبیان برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، به همت هسته پژوهشی شهید احمدی‌روشن، به راهبری دکتر حسن ختن‌لو عضو هیات علمی گروه کامپیوتر و انجمن علمی مهندسی کامپیوتر دانشگاه بوعلی‌سینا وبینار افزایش عملکرد و مدیریت زمان، با ارائه دکتر حسین خورشیدکوکبیان برگزار شد.

در این ارائه عنوان شد: افراد در دسته‌بندی‌های مختلفی از نظر زمان، انرژی و نتیجه تقسیم می‌شوند. دو دسته افراد بی‌مسئولیت و عادی آن‌چنان مورد بحث نیستند؛ یکی از مهم‌ترین دسته‌ها افراد پرمشغله هستند که اطرافیانشان ایشان را موفق می‌دانند، اما خود بر این باور ندارند و برای خودشان و تفریح وقت ندارند، اهدافشان و رسیدن به آنها را دور می‌دانند.

در ادامه مطرح شد: گروه چهارمی که افراد فوق‌موفق را تشکیل می‌دهند، در نتایج بهترین هستند اما در بازه زمانی همانند افراد بی‌مسئولیت زمان و انرژی کمی را صرف رسیدن به نتایج می‌کنند.

همچنین گفته شد: تغییری که باید بدهیم آن است که نتیجه‌گرا باشیم و مسیر را توجه نکنیم و از تله تعریف دیگران نیز بگریزیم. باید بدانیم که اثرات چنین برنامه‌هایی کوتاه‌مدت نیست و گاها سال‌ها زمان می‌برد تا از گروه پرمشغله‌ها به فوق‌موفق‌ها برسیم، اما می‌دانیم که ما همگی دنبال کارهای زودبازده هستیم.

در ادامه برنامه به مراحل گذار از پرمشغله به فوق‌موفق بحث شد: راهکارها و تکنیک‌های انجام فعالیت در حد افراد موفق جهانی عبارتند از
داشتن سیستم محافظت از زمان، قطعات بزرگ زمان داشته باشید، مانند بخش های ۶۰ یا ۹۰ ساعتی، چک لیست نداشته باشیم، ساعت قدرت خودتان را بیابید، بعضی وقت‌ها خوب است غیبت کنیم و حاضر نباشیم.

در این برنامه که از جمله برنامه‌های فرهنگی هسته پژوهشی شهید احمدی‌روشن بود با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از سراسر کشور برگزار شد.

خبرنگار: بابائیان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری