پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۵۴
|
کد خبر: ۵۱۶۸
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش از برگزاری ۲ آزمون استخدامی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این آزمون‌ها در تیر و مرداد برگزار می‌شود و بیش از ۳۴ هزار معلم استخدام خواهند شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۳ تير ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از صدا و سیما، قاسم احمدی لاشکی افزود: مربیان نهضت سوادآموزی جامانده از آزمون سال گذشته و نیرو‌های طرح امین و مربیان قرآنی می‌توانند در آزمون ۱۸ تیر دوباره شرکت کنند.

وی گفت: دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها که مدرک کارشناسی به بالا دارند و متقاضی شغل معلمی هستند نیز می‌توانند در آزمون دوم شرکت کنند.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: در این آزمون ۲۵ هزار معلم جذب خواهند شد که افراد پذیرفته شده بومی همان منطقه استخدام شده خواهند بود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش از آزمون استخدامی سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۰ ظرفیت باقیمانده خالی دارد که با ۲۵ هزار سهمیه امسال تعداد ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر استخدام خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش تصریح کرد: این معلمان پس از گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

احمدی لاشکی ادامه داد: با سازمان امور اداری و استخدامی در حال رایزنی هستیم تا به جز تهران و مراکز استان‌ها افراد بومی هر منطقه در همان منطقه جذب شوند و ظرفیت خالی باقی نماند.

وی گفت: امسال ۹۵ هزار معلم از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که ۲۵ هزار معلم دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و معلمان حق التدریس مشمول استخدام جایگزین آن‌ها خواهند شد.

احمدی لاشکی افزود: از معلمانی که سال آخر خدمت را دارند خواسته ایم که بازنشستگی خود را به تعویق بیندازند تا بخشی از کسری معلمان نیز از این طریق جبران شود علاوه بر اینکه از معلمان بازنشسته نیز به عنوان اضافه کار حق التدریس استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: رتبه بندی معلمان تنها مشمول معلمان شاغل می‌شود و بنابراین از معلمان ۳۰ سال خدمت خواسته ایم که بازنشستگی خود را برای بهره‌مند شدن از طرح رتبه بندی به تاخیر بیندازند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش افزود: شرط داشتن سند مالی برای معلمان حق التدریس قبل از ۹۱ برداشته شده و اختیار دریافت این سند به مدیر کل آموزش و پرورش هر استان واگذار شده است.

احمدی لاشکی افزود: افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان به ۵۰ درصد، هیچ ارتباطی با رتبه بندی معلمان ندارد و در صورتی که برای همه کارکنان دولت اعمال شود مشمول معلمان نیز خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
ازمون دوم کی برگزار میشه پس
استانی