پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۴۷
|
کد خبر: ۵۲۵۶
در محورهای کتاب‌های ادبی و هنری، دینی، اخلاقی و تربیتی؛

جشنواره کتاب سال فرهنگی دانشجویان برگزار می‌شود

جشنواره کتاب سال فرهنگی دانشجویان در محورهای کتاب‌های ادبی و هنری، دینی، اخلاقی و تربیتی برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در راستای توجه به آثار و تولیدات فرهنگی دانشجویان و ترغیب آن‌ها به مطالعه کتاب، نه فقط به عنوان امری تکلیفی و در حوزه کتاب‌های درسی بلکه در گستره وسیع آثار ادبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی اقدام به برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان و اولین دوره بین المللی این جشنواره را در حوزه‌های زیر نموده است:

- حوزه دینی، اخلاقی و تربیتی
- حوزه هنری و ادبی
- حوزه اجتماعی و سیاسی

شرایط شرکت در جشنواره:
۱- شرکت‌کنندگان باید دانشجوی رسمی یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سایر دانشگاه­های جهان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند؛

۲- کتاب‌هایی برای داوری پذیرفته می‌شوند که از اول اسفند ۱۳۹۷ (۲۰-۰۲-۲۰۱۹) تا پایان شهریور ۱۴۰۰ (۲۲-۰۹-۲۰۲۱) به یکی از زبان­های فارسی، عربی یا انگلیسی منتشر شده باشند؛

۳- هم‌زمانی دوره تحصیل دانشجو با تاریخ انتشار کتاب ضروری است؛

۴- با هدف حمایت از تحقیقات کاربردی دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی، آن دسته از دانش‌آموختگانی که بیش از یکسال از دانش‌آموختگی آن‌ها نگذشته باشد و کتابی مستخرج از پایان‌نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری تألیف کرده باشند که مرتبط با محور‌های این جشنواره باشد، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. کتاب منتشر شده باید به تأیید استاد راهنما برسد و چارچوب مالکیت فکری پایان‌نامه و رساله دانشجویی رعایت شود؛

۵- کتاب‌های فارسی باید با مجوز نشر رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت کاغذی منتشر شده باشند؛

۶- در مورد کتاب‌های عربی و انگلیسی باید توسط ناشر معتبر به‌صورت کاغذی منتشر شده باشند؛

۷- کتاب‌ها می‌تواند تألیف یا ترجمه شرکت‌کننده باشد و محدودیتی برای تعداد آثار وجود ندارد؛

۸- به کتاب‌هایی که بیش از یک مؤلّف یا مترجم داشته باشد، تنها یک جایزه تعلّق می‌گیرد؛

۹- از هر عنوان کتاب باید دو جلد به دبیرخانه جشنواره ارسال شود؛ برای ارزیابی کتاب‌های ترجمه، ارسال اصل یا کپی خوانای کتاب اصلی، ضروری است؛

۱۰- ناشران می‌توانند آثار دانشجویی خود را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی به دبیرخانه ارسال کنند. از ناشرانی که بیشترین مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته باشند، تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

شیوه ثبت‌نام و ارسال آثار:
علاقه‌مندان می‌توانند پس از مراجعه به سامانه جشنواره و تکمیل فرم ثبت‌نام (از اینجا دانلود شود) و فرم تحویل آثار (از اینجا دانلود شود) به یکی از شیوه‌های زیر اصل آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند:

- ارسال از طریق پست سفارشی به دبیرخانه جشنواره؛ تحویل حضوری آثار در ساعات اداری به دبیرخانه.

لازم است فرم ثبت‌نامه بعد از تکمیل در سامانه بارگذاری شود. همچنین اصل فرم‌های ثبت‌نام و تحویل آثار به همراه اصل آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

گفتنی است علاقمندان واجد شرایط تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ارسال کنند.

آدرس دبیرخانه جشنواره خیابان انقلاب اسلامی، ابتدای شانزده آذر، پلاک ۱۶، اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس nbfcs.ut.ac.ir مراجعه نمایید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر