پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۸۲
|
کد خبر: ۵۲۸۲
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تبیین کرد:

فضاسازی محرم امسال فراتر از مساجد و هیأت‌ها می‌رود/ اجرای پویش "هر خانه یک پرچم"

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فضاسازی محرم را باید از مساجد و هیأت‌ها توسعه بدهیم تا همسایه‌ها و کوچه‌های اطراف مسجد، میادین محله‌ها و مجموعه‌هایی که با مسجد در ارتباط هستند، رنگ و بوی محرم را به خود بگیرند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در جمع راهیاران منطقه‌ای و استانی بنیاد هدایت به تشریح برنامه‌های ماه محرم پرداخت و اظهارداشت: مسئله اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم، تعظیم شعائر اسلامی است. در این راستا عملیات اصلی ما نیز فضاسازی محیطی خواهد بود. همچنین در این بستر، موضوع نسل حسینی را برای ترویج و تبلیغ در نظر گرفته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید فضاسازی محرم امسال فراتر از سال گذشته باشد، گفت: فضاسازی را باید از مساجد و هیأت‌ها توسعه بدهیم تا همسایه‌ها و کوچه‌های اطراف مسجد، میادین محله‌ها و مجموعه‌هایی که با مسجد در ارتباط هستند، رنگ و بوی محرم را به خود بگیرند. بر این اساس پویش «هر خانه یک پرچم» راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کار در زمینه کودک و نوجوان را بسیار مهم خواند و بیان داشت: از این‌رو هیأت‌ها، خیمه‌ها، موکب‌ها، جلسات و همه برنامه‌هایی که نوجوانان در محرم انجام می‌دهند، باید بیشتر جلوه پیدا کند.

عزت زمانی درباره تولید محتوای مناسب این ایام گفت: کتاب کار متناسب با موضوع و یک مجموعه محتوایی در این زمینه تهیه شده است که در اختیار مبلغین قرار خواهد گرفت. در ماه محرم می‌خواهیم شور و معرفت افزایی، جلوه بیشتری داشته باشد؛ امسال اصرار داریم که کار متفاوت‌تری انجام بشود تا بلکه بتوانیم خواسته رهبر معظم انقلاب در زمینه شعر و سبک عزاداری را تا حدود زیادی عملی کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات در بستر فضای مجازی، خاطرنشان کرد: هر ساله نمایشگاه بوی سیب دایر می‌شد، اما امسال این کار در بستر فضای مجازی دنبال خواهد شد. خدماتی مانند فروش پرچم و سیاهی به هیأت‌ها نیز از این طریق پیگیری خواهد شد. در پلتفرم‌های خاصی مانند تکیه، باسلام و اسنپ خدماتی به عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص علت انتخاب موضوع نسل حسینی برای محرم امسال، گفت: مسئله خانواده برای حجت‌الاسلام قمی و سایر مسئولان سازمان از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است. خانواده به عنوان هسته و کانونی اثرگذار در جامعه موضوعات متعدد، عمیق و حساسی دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود. از جمله آن‌ها بحث تحدید نسل است که مورد تأکید ویژه رهبر معظم انقلاب نیز هست. امیدواریم به برکت محرم، این نقطه عزیمت سازمان در مسائل خانواده باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادقی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
سلام چرا جایی برای ثبت اطلاعات برای دریافت پرچم رایگان توی سایت نسل حسینی نیست.
فرهنگ و هنر