پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۹۲
|
کد خبر: ۵۳۶۶
محمدعلی زلفی‌گل گفت: برای ورود نخبگان به رشته‌های علوم انسانی در دولت جدید برنامه‌ریزی‌هایی را انجام خواهیم داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم در خصوص برنامه ریزی‌های وزارت علوم در دولت جدید به منظور ساماندهی آموزش عالی اظهار کرد: اهداف توسعه آموزش عالی بنده روی ۱۴ سرفصل تنظیم شده است.

او افزود: برخی از اهداف ساماندهی آموزش عالی شامل مواردی مانند: متناسب سازی توسعه آموزش عالی و اصلاح سیاست‌های پذیرش دانشجو متناسب با نیاز‌های جامعه در مقیاس استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی، یعنی ایجاد توازن بین مناطق مختلف کشور، جمعیت، فضا و فعالیت‌های آموزش عالی می‌شود.

زلفی گل تصریح کرد: ماموریت گرایی در ایجاد، توسعه و یا تجمیع موسسات، رشته ها، مقاطع و زیرنظام‌های آموزش عالی و اصلاح وضعیت موجود آموزش عالی از دیگر اقدامات بنده در دولت جدید است.

ساماندهی وزیر علوم در بازنگری برنامه‌های آموزشی

وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد: بازنگری در برنامه‌های آموزشی (بروزرسانی، بازنگری، کاربردی کردن، توسعه میان رشته‌ای ها) با توجه به نیاز‌های بومی، ملی، منطقه‌ای و بین المللی و تبیین و بازنگری و تفکیک ماموریت‌های زیرنظام‌های آموزشی و دانشگاه ها، متناسب با توانمندی و اهداف کلان آموزش عالی و تقسیم کار ملی در مناطق کشور است که در دولت جدید ساماندهی خواهد شد.

زلفی گل گفت: حمایت از تولید علم و فناوری بومی در تمام حوزه ها، به ویژه در حوزه علوم انسانی و زمینه سازی برای ورود نخبگان به رشته‌های علوم انسانی از دیگر اقدامات بنده در دولت جدید است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست