پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۲۳
|
کد خبر: ۵۴۴
دکتر یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در افتتاحیه دهه سرآمدی آموزش گفت: گسترش بی رویه آموزش عالی، دانشگاه را از هویت و حیثیت خودش انداخته است و این در حالی است که توسعه و تحول جامعه در گرو داشتن دانشگاه خوب است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر در مراسم افتتاحیه دهه سرآمدی آموزش که عصر دوشنبه در سالن همایش های دانشکده کشاورزی برگزار شد، با بیان این موضوع که دانشگاه به عنوان یک محیط مقدس علمی باید با آموزش صحیح و سپس تعیین نقشه پژوهشی در راستای حل ضرورت ها و مشکلات جامعه منجر به کارآفرینی شود، گفت: گسترش بی رویه آموزش عالی، دانشگاه را از هویت و حیثیت خودش انداخته است و این در حالی است که توسعه و تحول جامعه در گرو داشتن دانشگاه خوب است.

وی با اشاره به دانشگاه های نسل سوم به عنوان دانشگاه های کارآفرین که از مهمترین برنامه های آن ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه و تولید نیروی خلاق و کارآمد است، اظهار کرد: وزارت علوم این دانشگاه ها را در راستای مأموریت گرا شدن، به سطوح 1 تا 4 سطح بندی کرده که به ترتیب مأموریت های محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی را دارند. 
                  
دکتر محمدی فر افزود: مطابق با حکم وزارتخانه طی پنج تا ده سال آینده ایران باید چند دانشگاه برتر بین المللی داشته باشد و دانشگاه بوعلی سینا هم با توجه به جذب دانشجویان و همکاری با اساتید خارج از کشور یکی از این دانشگاه ها خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: چابک سازی و آمایش و پالایش سیستم اداری و معاونت های مختلف دانشگاه از مهمترین نکات پیشرفت دانشگاه و خروج از روزمرگی است و این مهم با تدوین برنامه چهار ساله معاونین و کارشناسان در این راستا محقق می شود.

محمدی فر با اشاره به اینکه هم اکنون 160 هکتار فضای تملک شده در اختیار دانشگاه است، از تدوین برنامه جامع عمرانی در جهت حل مشکلات تملک دانشگاه خبر داد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه موضوع منحل شدن دفتر برنامه ریزی وزارت علوم طی هفته گذشته را عنوان کرد و با تأکید بر اینکه هر دانشگاه صلاحیت برنامه ریزی آموزشی برای خود را دارد، به تشکیل دفتر برنامه ریزی در دانشگاه بوعلی سینا با حضور متخصصین دانشگاهی اشاره کرد و بیان کرد: باید با بازنگری در رشته های ناکارآمد و کم بازده و نیز فعال کردن رشته های بین رشته ای و تعامل با انجمن های علمی رشته های تخصصی و استفاده از فناوری های نوین آموزشی، توان تبدیل دانش به کار را ایجاد کنیم.

دکتر محمدی فر همچنین از ایجاد مرکز ترجمه زبان دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مرکز مقالات و کتب دانشگاهیان را اصلاح و به زبان انگلیسی ترجمه خواهد کرد که کمک شایانی به ارتباطات آموزشی بین المللی و تولید مقالات است.

در پایان این مراسم از زحمات ارزنده دکتر عباس افخمی معاون پیشین آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تقدیر و تشکر گردید.
 
خبرنگار: قاسمیه
عکس: شهروز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست