پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۹۰
|
کد خبر: ۵۴۴۲
کتاب "مبانی تئوری و اصولِ عملی تجلّی اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی و نفت ایران" منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
به گزارش بسنا، محتوای این کتاب که یکی از نویسندگان آن دکتر امیرحسین رهبر عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا است، به شرح زیر می‌باشد:

پس از تصویب سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی لازم بود تا زمینه جاری‌سازی آن در سطح صنعت فراهم گردد. این موضوع، نیازمندِ تولید برساخت‌های نظری متناسب با اقتصاد مقاومتی بوده است. از سوی دیگر صنعت پتروشیمی از معدود صنایعی است که مستقیماً در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد اشاره قرار گرفته است.

نیمه نخست این کتاب به دنبال آن است تا مُدلی در فضای اقتصاد مقاومتی ارائه نماید که همزمان از آموزه‌های اسلامی و دستاورد‌های به روزِ علمی سیراب گردد. در نیمه نخست کتاب تلاش شده تا ترکیبی زیبا و سازمان یافته از مفاهیمِ اقتصاد مقاومتی با دانش روزِ اقتصاد و مدیریت، مبنایی برای پیاده‌سازی سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی در سطح صنعت فراهم گردد.

نیمه دوم کتاب کاملاً عمل‌گرایانه و مبتنی بر چالش‌ها و فرصت‌های صنعت پتروشیمی کشور نگاشته و حاصلِ برگزاری یک دلفی‌آنلاین گسترده در سطح صنعت پتروشیمی ایران است و قصد دارد تا با کاربردِ مدلِ برآمده از نیمه اول کتاب تجویزات و هنجار‌هایی را ارائه نماید که بتواند منجر به تحول صنعت پتروشیمی در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گردد.

پنجاه صفحه نخست این کتاب از طریق لینک زیر در دسترس است:
جهت سفارش کتاب به سایت انتشارات برهان نور مراجعه نمایید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر