پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۱۰
|
کد خبر: ۵۴۷۲
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت، به میزبانی دانشگاه تهران، برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
به گزارش بسنا، محمدعلی زارع چاهوکی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه تهران میزبان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت است و تلاش می‌کند این جشنواره را به بهترین وجه ممکن برگزار کند.

وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی حرکت، فرصتی برای ارائه دستاورد‌های علمی انجمن‌های علمی دانشجویی است. همچنین این جشنواره محلی برای تبادل تجارب و بررسی نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌ها برای ارتقای فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در این جشنواره راهکار‌هایی برای عملکرد بهتر انجمن‌های علمی دانشجویی ارائه می‌شود، افزود: خوشبختانه این جشنواره با همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله برگزار شده است.

زارع چاهوکی بیان کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی به‌عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های کشور فعالیت دارند. این انجمن‌ها بستری را برای مشارکت دانشجویان در حوزه فعالیت‌های علمی فراهم می‌آورند و نقش مهمی را در ایجاد یک فضای با نشاط علمی در محیط دانشگاه‌ها ایفا می‌کنند.

دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت عنوان کرد: در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور بیش از ۹۰۰۰ انجمن علمی دانشجویی فعالیت دارند و در دانشگاه تهران نیز ۱۸۳ انجمن علمی دانشجویی ثبت شده است و فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: محور اصلی فعالیت‌ها در انجمن‌های علمی دانشجویی شامل حوزه‌های متعددی است که مهمترین آن‌ها «ترویج علم و فناوری»، «کمک به تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه» و «افزایش توانمندی‌های مهارتی دانشجویان» می‌باشد.

زارع چاهوکی ادامه داد: فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی تکمیل کننده فرآیند یادگیری در دانشگاه‌هاست. همچنین انجمن‌ها در «تحقق دانشگاه اجتماعی و مسئولیت‌پذیر» نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه بخش دبیرخانه اجرایی این جشنواره به دانشگاه تهران سپرده شده است، افزود: علاوه بر برگزاری آیین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، نشست‌های تخصصی و همچنین کارگاه‌های آموزشی را با هدف بررسی تجارب و ارائه راهکار‌های برای ارتقای نقش و جایگاه انجمن‌های علمی دانشجویی برنامه‌ریزی شده است.

محمد هادی عسکری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در این باره گفت: امیدواریم با توجه به برنامه واکسیناسیون که از سوی وزارت بهداشت برای جامعه دانشگاهیان دنبال می‌شود، بتوانیم بخشی از برنامه را به‌صورت، ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار کنیم.

وی افزود: پس از یازدهمین جشنواره حرکت که در اصفهان برگزار شد، رقابت‌های جشنواره به‌صورت بین‌المللی در دو بخش دانشجویان ایرانی و خارجی شکل گرفت. به دنبال آن هستیم که دانشجویان ایرانی بتوانند در بخش دانشجویان خارجی به رقابت بپردازند.

مهندس عسکری با اشاره به اینکه بارگذاری آثار جشنواره به مدت یک ماه از ۲۰ شهریور ماه تا ۲۰ مهر ماه در سامانه جشنواره به آدرس festival.dmsrt.ir امکان‌پذیر است، افزود: کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌ها و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها می‌توانند آثار برگزیده خود را در مدت تعیین شده، در سامانه جشنواره بارگذاری کنند.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبلی جشنواره، از کشور‌های مختلفی در جشنواره شرکت کردند و امیدواریم امسال نیز شاهد حضور دانشجویان خارجی باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری