پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۱۵
|
کد خبر: ۵۴۸
دکتر حسینعلی ترکمانی در گردهمایی "بی تفاوتی اجتماعی"؛

بیداری اجتماعی شهروندان، مساوی با ساخت یک جامعه برتر

عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی سینا، گفت: قرآن کریم برای ساخت یک جامعه برتر، شهروندان را به بیداری اجتماعی از طریق نظارت پی در پی بر عملکرد ارگان ها و نهادهای مختلف جامعه دعوت می کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسینعلی ترکمانی عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی سینا، در گردهمایی با موضوع بی تفاوتی اجتماعی، ضمن اشاره به ویژگی مسؤولیت پذیری اجتماعی دین، سه ویژگی ایمان به خدا، امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان جامعه برتر برشمرد و افزود: تأکیدهای پی در پی قرآن کریم بر ایمان، عمل گرایی و مسؤولیت پذیری اجتماعی ما را موظف می کند که نسبت به جامعه خود حساس باشیم.

وی با اشاره به اینکه دینی که همراه جامعه نباشد و فقط به انتشار فعالیت و عقاید خودش بپردازد دین موفقی نیست، گفت: قرآن کریم برای ساخت یک جامعه برتر، شهروندان را به بیداری اجتماعی از طریق نظارت پی در پی بر عملکرد ارگان ها و نهادهای مختلف جامعه دعوت می کند.

ترکمانی تصریح کرد: ما امیدواریم با فراهم کردن بستر فرهنگی٬ علمی و سیاسی، دانشجویی را تربیت کنیم که علاوه بر اخذ مدرک تحصیلی نسبت به جامعه خودش حساس٬ ناظر  و  پیگیر باشد.

او همچنین اضافه کرد: قطعا یک دانشجوی فعال٬ منتقد و پیگیر بهتر می تواند به توسعه ایران بیاندیشد و عمل کند، البته عکس این موضوع نیز صادق است.

عضو هیأت علمی گروه الهیات دانشگاه بوعلی سینا، خاطرنشان کرد: حسی را در جامعه ایجاد کنیم که مردم خود را متولی جامعه تلقی کنند. وقتی مردم خودشان را جزو متولیان و سردمداران جامعه تلقی کردند، مشارکت آنها در جامعه بیشتر خواهد شد چرا که اگر ما حکومت را یک حکومت صرفا دولتی تلقی کنیم، قطعا برداشت ما این خواهد بود که فقط دولت موظف به پیگیری موضوعات اجتماعی است.

وی ادامه داد: همچنین اگر مابه خود بازگردیم و بدانیم ما عنصر فعال و اثرگذار در جامعه امروز هستیم، قطعا حساسیت نسبت به رویدادها بیشتر خواهد شد.

وی در پایان عدم اعتماد به نفس جوانان، ممیزی های غیر تخصصی و غیر کارشناسانه را از دیگر دلایل بی تفاوتی اجتماعی عنوان کرد و  افزود: متولیان اگر خواهان فعالیت و جنبش بین دانشجویان هستند باید آنها را نسبت به سرنوشت کشور حساس کنند  و به آنها میدان و بها دهند.

خبرنگار: اشراقی
عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر