پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۶۶
|
کد خبر: ۵۴۹۲
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب:

هشت سال دفاع مقدس؛ جنگ حق با باطل و ایمان با رذالت بود

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: جنگ ما جنگ حق با باطل و ایمان با رذالت بود، که تمام‌شدنی نیست و این جنگ از آدم تا خاتم همیشه ادامه خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاجیلویی‌محب مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا و رئیس دفاتر نهاد دانشگاه‌های استان همدان، در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالروز آغاز هفته دفاع مقدس، بیان کرد: این دفاع در طول هشت سال جنگ تحمیلی یک دفاع مقدس است، زیرا نیت جهاد فی سبیل الله است و بُن‌مایه اعتقادی پشت سر این جهاد وجود دارد.

وی در رابطه با دلایل مقدس بودن این دفاع اظهار داشت: این دفاع برخاسته از یک تکلیف الهی بود، که از یک هدف مقدس پیروی می‌کرد و هدف آن کشورگشایی و کسب ثروت و قدرت نبود بلکه هدف دفاع از جان و مال و وطن بود.

حاجیلویی‌محب افزود: چون نیت الهی و مقدس است، کسانی که در این مسیر جان خود را هدیه می‌کنند نیز ارزشمندند و طبق آیه قرآن کشته‌شدگان آن نیز شهید عند ربهم یرزقون‌اند.

وی اظهار داشت: با مقایسه شهریور سال ۱۳۲۰ که با ورود بیگانگان و متفقین، ارتش به‌ظاهر مجهز و نوین رضاخانی تسلیم و منجر به فتح تهران شد و این شهریور که به مناسبت یادبود هشت سال دفاع مقدس است، هرساله گرد هم می‌آییم و ارزش این تقدّس بیش از پیش نمایان می‌گردد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا، با توجه به منشور روحانیت سوم اسفند ۱۳۶۷ و ذکر جملاتی از امام راحل، بیان داشت: در حقیقت استمرار روح انقلابی در پرتوی جنگ تحقق یافت. ما انقلاب‌مان را در جنگ به جهان صادر نمودیم و در این جنگ پرده از چهره جهان‌خواران کنار زدیم و مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را ثابت نمودیم.

وی ادامه داد: ما در جنگ دوستان و دشمنان را شناختیم و با تکیه بر خود ایستادگی کردیم، همیشه مراقب مشت‌های پولادین در کنار دستکش‌های مخملی بودیم و به مردم جهان و منطقه نشان دادیم که سالیان سال می‌توان علیه قدرت‌ها مبارزه کرد.

حاجیلویی‌محب با ذکر اینکه دو قرائت متفاوت از اسلام وجود دارد، گفت: اسلام آمریکایی با اسلام انقلابی دو قرائت متفاوت از اسلام است، جهان‌خواران اهل تزویر مشکلی با اسلام آمریکایی ندارند، بلکه آن را وسیله‌ای برای قدرت‌یابی بیشتر می‌دانند، در حقیقت تمام مشکلات آنها با اسلام انقلابی است.

وی افزود: اسلام انقلابی در پرتو خرد و عقلانیت حاصل می‌شود، که به فکر رفاه مردم و فتح قله‌های علم و فناوری است و با همه تعامل سازنده دارد و در این ارتباطات عزت و ابهت خود را حفظ کرده است.

حاجیلویی خاطرنشان کرد: جنگ ما جنگ حق با باطل و ایمان با رذالت بود، که تمام‌شدنی نیست و این جنگ از آدم تا خاتم همیشه ادامه خواهد داشت، تا زمانی که مبارزه با باطل به حکومت موعود ختم شود.

وی در پایان گفت: وظیفه ماست که در کنار تعلیم و دانش تخصصی، به دانشجویان و دانش‌آموختگان که امانت‌های الهی در دست ما هستند، فرهنگ ایثار، شهادت و پاسداری از ارزش‌های اسلامی را منتقل کنیم.


خبرنگار: یاری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست