پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۶۰
|
کد خبر: ۵۵۰۴
دکتر یعقوب محمدی‌فر گفت: دانشگاه بخشی از اکوسیستم جامعه باید باشد و در این مسیر لازم است دیوارها و موانع موجود بین جامعه و دانشگاه برداشته شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در جلسه شورای مهارت استان همدان که در سالن جلسات فجر این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه بخشی از اکوسیستم جامعه باید باشد و در این مسیر لازم است دیوارها و موانع موجود بین جامعه و دانشگاه برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از قوانین و روش‌های آموزشی در دانشگاه‌ها سنتی و ضدتوسعه است و باید بازنگری شود تا با نیازهای جامعه هماهنگ گردد.

محمدی‌فر همچنین بیان کرد: برقراری ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه از ضرورت‌ها است و در سال‌های اخیر کارهای خوبی در این‌باره در دانشگاه اتفاق افتاده، اما لازم است اقدامات جدی‌‌تری صورت گیرد، تا اهداف و شیوه‌های عملی آن در جامعه نمود پیدا کند.

وی افزود: باید به سمت حل نیازهای فعلی جامعه و خلق نیازهای جدید برویم، که این رویکرد، ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه را هدفمند خواهد کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در نهایت گفت: سیاست‌گذاری و تعیین نقشه راه برای کارآفرینی هدفمند باید توسط دانشگاه صورت ‌گیرد و عملی‌کردن آن نیز باید توسط بخش‌های خصوصی و دولتی محقق گردد.


خبرنگار: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست