پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۶۵۸
|
کد خبر: ۵۵۵۳
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خبر داد:

بازگشایی دانشگاه‌ها تدریجی و پلکانی خواهد بود + جزئیات

دکتر هاشم داداش پور گفت: اصل بازگشایی دانشگاه‌ها و بازگشایی تدریجی و پلکانی یک اولویت است و تلاش مدیران سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشجویی این است که این بازگشایی با کمترین مشکل مواجه شود و محیطی کاملاً مناسب برای دانشجویان فراهم شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و وزارت علوم، دکتر هاشم داداش پور در ارتباط تصویری آنلاین با دبیران مناطق دانشجویی گفت: اصل بازگشایی دانشگاه‌ها و بازگشایی تدریجی و پلکانی یک اولویت است و تلاش مدیران سازمان امور دانشجویان و معاونان دانشجویی این است که این بازگشایی با کمترین مشکل مواجه شود و محیطی کاملاً مناسب برای دانشجویان فراهم شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در ستاد اجرایی بازگشایی دانشگاه‌ها در سازمان امور دانشجویان کمیته‌های تخصصی در زمینه تغذیه، خوابگاه، مشاوره و روان شناسی، ورزش و تربیت بدنی تصمیم گیری می‌کنند و با اخذ نظرات معاونت‌های دانشجویی دانشگاهها، یک سیاست واحد را تدوین وابلاغ خواهند کرد.

دکتر داداش پور تاکید کرد: همه دانشگاه‌ها از نظر شرایط جغرافیایی، رنگ بندی شیوع کرونا، امکانات و تعداد دانشجو در وضعیت یکسانی نیستند و طبیعی است بخشی از برنامه ریزی‌ها به استان‌ها واگذار شود تا شیوه بازگشایی دانشگاه‌های منطقه خودرا تعیین کنند.

وی تاکید کرد: قطعاً فراهم کردن امکانات تعذیه‌ای و خوابگاهی در شرایط پس از کرونا نسبت به دوسال گذشته آن بسیار متفاوت است و آماده سازی دانشگاه‌ها برای ارائه این خدمات به زمان، منابع مالی و برنامه ریزی نیاز دارد برای مثال با توجه به شرایط بهداشتی اعلامی ستاد ملی کرونا در زمینه رعایت فاصله اجتماعی، دانشگاه‌ها نیازمند فراهم کردن فضای خوابگاهی بیش از گذشته هستند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: نظر مسئولان کشور و بویژه مسئولان آموزش عالی، حضور دانشجویان در دانشگاه است که فراهم کردن شرایط این حضور نیازمند حمایت‌های ملی در زمینه بودجه و اعتبارات مالی است که مساعدت دولت و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ضروری است.

دکتر داداش پور به مسئله اسکان دانشجویان غیر بومی در خوابگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌هایی که خودشان خوابگاه کافی نداشتند از خوابگاه‌های بخش خصوصی و خودگردان استفاده می‌کردند که پس از دوسال تعطیلی دانشگاهها، یا این خوابگاه‌ها تغییر کاربری داده اند یا هزینه‌های آنان بالاتر رفته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان از حمایت کامل این سازمان و صندوق رفاه دانشجویان در حد امکانات، از دانشگاه‌ها برای بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: از همه مسئولان استانی و کشوری انتظار داریم دانشگاه‌ها را در این زمینه یاری کنند تا ضمن توجه به سلامتی دانشجویان، بار دیگر شاهد رونق علم و پژوهش در کشور باشیم.

در این ارتباط آنلاین، دبیران مناطق دانشجویی کشور دیدگاه‌های خودرا برای بازگشایی دانشگاه‌ها مطرح کردند که محور مباحث مطروحه، شامل ضرورت بازگشایی تدریجی و پلکانی، ابلاغ اعتبارات مالی، تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و توجه به شرایط خاص هر دانشگاه بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۶
غیر قابل انتشار: ۰
Kamyab
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
سلام باحضوری شودن دانشگاه کاملا مخالف الان در شرایطی نیستیم که بخوایم حضوری بریم دانشگاه
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
بازشدن دانشگاه ها یعنی خودکشی جان مادرتون دانشگاه ها رو باز نکنید اوضاع هیچ فرقی نکرده بلکه بدترهم شده بدترین اشتباه حضوری شدن دانشگاه هاست بهتون قول میدم جوانان زیادی جونشونو از دست میدن
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
تو رو خدا آبان ماه دانشگاه ها را حضوری کنید به خدا ما خسته شدیم به جان رهبر عزیزمان دانشگاه ها را حضوری کنید آبان ماه ما باید به دانشگاه برویم الله اکبر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
باز نکنید لطفا تورو خدا نزارید دانشگاهها رو باز کنند که این دفعه تلافات بدو تاریخی خواهیم داشت مجازی باشه
فریدون ساکی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
بااين وضعيت بد كرونا حضوري كردن كلاسهاي دانشگاه بسيارخطرناك است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
سلام وقت بخیر
امسال هم نیازی به آموزش حضوری نیست چون اکثر دانشجویان از شهرهای دیگه هستن و مشکل خوابگاه و رفت وآمد هم وجود دارد و این افراد ممکنه درگیر بشن و بسیاری از خانواده هارو هم درگیر کنن چون هرکس سیستم ایمنی متفاوتی داره با توجه به اینکه بعضیا دو دوز واکسن رو هم زدن ولی شاهد بودیم که کرونا گرفتن و بعضی هم از بین رفتند خواهشمندیم برای بازگشایی مدارس و دانشگاها عجله نکنید الان که همه با آموزش بصورت مجازی کنار آمده اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
بابا اوضاع خرابه
هر روز آمار داره بالاتر میره
کرونا به کشتی گیرش که چقد بدنش سالم رحم نکرده
چه برسه دانشجوی بدبخت بی بنیه
آرش
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
دانشگاه حضوری بشه، دیگه من نمی توانم درس بخوانم.
هر کی می گوید باز بشه، معلوم چگونه فکر می کنه.
متولی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
تدا از هاشم داداش پور نگذره. چه اصراری برداشته که حالا دانشگاه ها رو باز کنه. خب بابا بذار ترم بعد همه رو باز کنسد چرا این ترم اینقدر ما رو زجر می دید. یک ترم رو تحمل کنید واکسناسیون کامل بشه بعد که همه واکسن زدن ترم بعد بگید همه حصوری بیایند. چرا اینقدر ما رو اذیتمون می کنید. به خدا نیاز به زمان برای برنامه ریزی داریم. تو رو خدا آق هاشم رحم کنید
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
هر کی به نفع خودش فکر میکنه اونی که میگه دانشگاه باز نشه لطفاً به اینم فک کنه کسایی مثل من باید برای دسترسی به کلاس های مجازی چه سختی های رو بکشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
شما رو به خدا مجازی باشه شما بهتره رحم کنید چرا اینکارا میکنید چرا؟ اجازه بدین امسال هم مجازی باشه اوضاع آرومتر بشه بعد...وگر نه موج بدی راه میفته ومجبورید دوباره تعطیل کنید خب چه کاریه؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
با این شرایط مخالف بازگشایی دانشگاه هستیم حتی اگه واکسن بزنیم بازهم مبتلا میشیم به ویروس هزینه رفت آمد ما زیاد میشه
مشکلی با مجازی نداریم
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
باسلام لطفا بیشتر بفکر دانشجویان جوان شهرستانی باشید که با توجه به شرایط کرونا اصلا حتی فرصت دیدن محیط داتشگاه خود نشده اند هر عجله ای میتونه موجب ضرر حبران ناپذیری از نظر روحی و تحصیلی آنان بشه
ژاکلین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
سال دیگه تازه باید بحث بشه آیا حضوری بشه یا نیمه حضوری
صفحه نخست