به گزارش بسنا، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
الف: متقاضیــان انتقــال و تمدید مهمــان از دانشگاه بوعلی سینا به سایــر دانشگاهها:
۱- دانشجویانی که حداقل چهار نیمسال تحصیلی به صورت مهمان در سایر دانشگاهها تحصیل نموده اند و متقاضی انتقال به سایر دانشگاهها میباشند میتوانند از طریق پیشخوان سامانه گلستان درخواست انتقالی خود را ثبت نمایند.
۲- دانشجویانی که با مهمانی ایشان در اردیبهشت ۱۴۰۰ از طریق سامانه سجاد موافقت شده است، نسبت به ثبت درخواست تمدیدمهمانی خود از طریق گزینه ثبت درخواست مهمانی در پیشخوان سامانه گلستان اقدام نمایند. عدم ثبت درخواست مهمانی به منزله انصراف از مهمانی میباشد.
۳- دانشجویانی که با مهمانی ایشان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ از طریق کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه موافقت شده است جهت تمدید مهمانی لازم است از تاریخ ۱۱دی۱۴۰۰ لغایت ۰۷بهمن۱۴۰۰ نسبت به ثبت درخواست مهمانی در کمیسیون موارد خاص از طریق گزینه درخواستهای آموزشی در پیشخوان سامانه گلستان اقدام نمایند.
۴- دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که متقاضی تغییر رشته داخلی میباشند لازم است از تاریخ ۰۴دی۱۴۰۰ لغایت ۱۵دی۱۴۰۰ نسبت درخواست تغییر رشته خود از طیق گزینه "تقاضای تغییر رشته" در پیشخوان سامانه گلستان اقدام نمایند.
۵- دانشجویان متقاضی انتقال توأم با تغییر رشته به سایر دانشگاهها میتوانند از تاریخ ۰۴دی۱۴۰۰ لغایت ۰۷بهمن۱۴۰۰ نسبت به ثبت درخواست خود در کمیسیون موارد خاص دانشگاه از طریق گزینه "درخواستهای آموزشی " و انتخاب گزینه " درخواست مهمانی یا انتقال در کمیسیون موارد خاص " در پیشخوان سامانه گلستان اقدام نمایند.
۶- با توجه به اینکه بر اساس آیین نامه مهمانی و انتقال، زمان درخواست مهمانی دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در اردیبهشت ماه هر سال میباشد لذا دانشجویانی که برای اولینبار متقاضی مهمان به سایر دانشگاهها میباشند باید در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ درخواست مهمانی خود را جهت نیمسال اول و دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در سامانه سجاد ارائه نمایند.
۷- دانشجویان مقطع کارشناسیارشد که متقاضی مهمان و یا انتقال به سایر دانشگاهها میباشند نیز لازم است از تاریخ ۱۱دی۱۴۰۰ لغایت ۰۷بهمن۱۴۰۰ نسبت به ثبت درخواست مهمانی و یا انتقال خود با ارائه مستندات به کمیسیون موارد خاص دانشگاه از طریق گزینه درخواستهای آموزشی در پیشخوان سامانه گلستان اقدام نمایند.
ب: متقــاضی انتقــال و مهمــانی از سایــر دانشگاهها به دانشگاه بوعلی سینا:
۱- دانشجویانی که حداقل چهار ترم تحصیلی در این دانشگاه سابقه مهمانی دارند میتوانند حداکثر تا ۰۷بهمن۱۴۰۰ تقاضای مهمان دائم و یا انتقال خود را جهت بررسی به این دانشگاه ارائه نمایند. تا در این خصوص تصمیم گیری شود.
۲- دانشجویانی که در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در سامانه سجاد درخواست مهمانی به این دانشگاه نموده و با مهمانی ایشان در سامانه مذکور موافقت به عمل آمده است میتوانند در موعد مقرر نسبت به انتخاب واحد نیمسال دوم خود در سامانه گلستان اقدام نمایند لازم به ذکر است ارائه فرم مهمانی جهت ثبت دروس ایشان از دانشگاه مبداء الزامی میباشد و مسئولیت اخذ دروس بر عهده دانشجو میباشد.
۳- تمدید مهمانی دانشجویانی که با مهمانی ایشان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از طریق کمیسیون بررسی موارد خاص صورت گرفته است منوط به ارائه نامه موافقت با مهمانی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از دانشگاه مبدأ و اخذ مجدد مجوز کمیسیون موارد خاص این دانشگاه میباشد.
۴- با توجه به اینکه بر اساس آیین نامه مهمانی و انتقال، زمان درخواست مهمانی دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در اردیبهشت ماه هر سال میباشد لذا درخواست مهمانی (برای اولین بار) بررسی نخواهد شد.
۵- بررسی درخواست دانشجویان متقاضی انتقال توأم با تغییر رشته به این دانشگاه حداکثر تا ۰۷بهمن۱۴۰۰ قابل بررسی میباشد.
دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که متقاضی تغییر رشته داخلی از نیمسال ۴۰۰۲ هستند، لازم است بعد از ورود به منوی کاربری خود در سامانه گلستان، از طریق مسیر پیشخوان خدمت ⬅️ تقاضای انتقال و تغییر رشته ⬅️ ثبت مشخصات رشته جدید ⬅️ ارسال درخواست؛ تقاضای خود را ثبت نمایند.
دانشجویانی که متقاضی مهمانی برای اولین بار، انتقال (جهت کلیه مقاطع) و یا انتقال توام با تغییر رشته (جهت مقطع کارشناسی پیوسته) هستند، لازم است بعد از ورود به منوی پیشخوان سامانه گلستان از طریق مسیر پیشخوان خدمت ⬅️ درخواستهای آموزشی ⬅️ درخواست جدید ⬅️ درخواست مهمانی یا انتقال ⬅️ توضیح نوع و علت درخواست؛ تقاضای خود را ارسال نمایند.
دانشجویانی که متقاضی انتقال هستند، لازم است مستندات مورد خاص بودن خود را نیز بارگذاری نمایند، در غیراینصورت با درخواست ایشان مخالفت خواهد شد.
طبق آییننامههای کمیسیون بررسی موارد خاص، موارد خاص به وضعیت دانشجویانی اطلاق میگردد که جریان تحصیل آنان بنا به عللی خارج از اراده و اختیار آنها و در زمان تحصیل (مثل فوت اعضای درجه یک خانواده، حوادث غیرمترقبه، بیماری حاد و صعبالعلاج، طلاق، شرایط روحی، اعتیاد) سبب بروز مشکلات تحصیلی گردیده و با مقررات و آییننامههای مربوطه قابل رفع نباشد. ضمنا شرایطی مانند اشتغال به کار، کمک به خانواده، مشکلات مالی جزء شرایط خاص محسوب نمیشود.