پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۸۱
|
کد خبر: ۵۸۴۴
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای افزایش پوشش بیمه‌ای گفت: سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جامعه هدف ما در قشر دانشجویان هستند، ولی عددتحت پوشش بسیار کم است و تاکنون ۲۵ هزار دانشجو از فرصت «بیمه دانشجویی» استفاده کرده‌اند. باید کار جدی‌تری برای فرهنگ سازی می‌کردیم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
به گزارش بسنا، میرهاشم موسوی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با موضوع بیمه دانشجویان با بیان اینکه یکی از آرمان‌های بزرگ جمهوری اسلامی، تحقق عدالت و ایجاد آسایش و امنیت است گفت: تامین اجتماعی از جمله حوزه‌هایی محسوب می‌شود که کارکرد اصلی‌اش تامین عدالت و ایجاد امنیت و آسایش است.

وی افزود: امروز مفتخریم بعد از ۴۰ و اندی سال از پیروزی انقلاب، فراگیری در بخش بیمه‌ای به لحاظ جمعیت تحت پوشش بیش از شش برابر شده و شمار افراد تحت پوشش از شش میلیون به بیش از ۴۴ میلیون نفر رسیده است.

موسوی ادامه داد: ۷۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه‌های پایه هستند که حدود ۵۳ درصد آن مربوط به تامین اجتماعی است. از جمله راهبرد‌های اصلی ما در این دولت این است که بتوانیم ۳۰ درصد باقی مانده را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای افزایش پوشش بیمه‌ای گفت: سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جامعه هدف ما در قشر دانشجویان هستند، ولی عددتحت پوشش بسیار کم است و تاکنون ۲۵ هزار دانشجو از فرصت بیمه دانشجویی استفاده کرده‌اند. باید کار جدی‌تری برای فرهنگ سازی می‌کردیم.

موسوی افزود: باید اطلاع رسانی و فرصت بهتری ایجاد شود تا دانشجویان از این حق بهره‌مند شوند. یک اتفاق خوب نسبت به قبل این است که فرایند‌های بیمه همه غیرحضوری خواهند بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه، همکاری‌های بین استانی میان ادارات کل استانی و دانشگاه‌ها شکل بگیرد و تسهیلگری برای دانشگاه‌ها فراهم شود. آرزو می‌کنیم در افق نزدیک همه افراد را تحت پوشش بیمه فراگیر قرار دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو