پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۲۱
|
کد خبر: ۵۸۹۷
رئیس مرکز همکاری‌های بین‌­المللی وزارت علوم با اشاره به این که پیش بینی می‌شود یک تا دو هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های اوکراین تحصیل می‌کنند گفت: این دانشجویان به حال خود رها نمی‌شوند و برای کسانی که در دانشگاه‌های معتبر اوکراین مشغول تحصیل بوده اند امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور فراهم خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر حسین سالار آملی ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاههای اوکراین اشاره کرد و گفت: وزارت علوم به طور جدی از طریق وزارت امور خارجه کشور پیگیر آخرین وضعیت و انتقال این دانشجویان به کشور است . همچنین ما از کشورهای همسایه و دوست نیز وضعیت این دانشجویان را پیگیری می کنیم که به امید خدا دانشجویان ما به سلامت از منطقه خطر دور شده و به میهن اسلامی برگردند.

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت علوم همچنین با تاکید بر این که تلاش می کنیم زمینه تحصیل دانشجویانمان که در اوکراین هستند را در کشور، در آینده نزدیک فراهم کنیم گفت: آمار دقیقی از تعداد دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اوکراین وجود ندارد، اما به نظر می رسد بیم یک تا دو هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاههای کشور اوکراین داریم.

دکتر سالار آملی تاکید کرد: تقریبا می توان گفت همه دانشجویان با هزینه شخصی در دانشگاههای اوکراین تحصیل می کنند و بسیاری از آنها نیز در رشته های علوم پزشکی هستند و وزارت امور خارجه ما پیگیر وضعیت تمامی دانشجویان است تا مشکلات این دانشجویان رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین، از وضعیت این دانشجویان در کیف بازدید کرده و در کنار آنها قرار گرفته است و امیدوار هستیم مشکلی برای دانشجویان ما و به طور کلی هموطنانمان در اوکراین پیش نیاید.

وی با تاکید بر این که تا به امروز مشکلی برای دانشجویان ایرانی ما در اوکراین گزارش نشده است افزود: مذاکرات همچنان برای انتقال دانشجویان ما ادامه دارد و درخواست بخش بین الملل و معاونت دانشجویی وزارت علوم با امور خارجه پیگیری می شود در هر دانشجویان ما در اوکراین رها نیستند و امیدواریم در یک چارچوب مناسب در خدمت آنها قرار بگیریم.

دکتر سالار آملی در پایان تاکید کرد: در حوزه وزارت علوم دانشجویانی که در دانشگاههای معتبر اوکراین تحصیل کرده باشند امکان ادامه تحصیل آنها در کشور فراهم است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه