پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۲۳
|
کد خبر: ۶۰۲۴
در بیانیه دانشگاه بوعلی‌سینا به مناسبت روز قدس تأکید شده است:

ظلم و اشغالگری محکوم به شکست است

دانشگاه بوعلی‌سینا با صدور بیانیه‌ای روز قدس را گرامی داشته و آحاد مردم را به شرکت در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ ...
اسراء / ۱

آزادی قدس، از خدا می‌خواهیم‌
ای شهر خدا به‌سوی تو در راهیم
گر دشمن صهیون تن تو آزرده است‌
ای قدس غمین مباش ما می‌آییم

حماسه روز جهانی قدس یادآور فریاد حضرت امام خمینی (ره) در اعتراض به اشغال قبله نخست مسلمین و جایگاه معراج پیامبر بزرگ اسلام است. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادآور ابتکار حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در اعلام روز جهانی قدس است و چه زیبا این اقدام نمادین، شاخص حرکت امت اسلامی شد و نقطه عطفی در بازیابی هویت اصیل فلسطین و قلب تپنده آن، مسجدالاقصی گردید. روز قدس سال ۱۴۰۱ دارای شرایط خاص و ویژه‌ای است. در حالی روز قدس سال جاری را گرامی می‌داریم که دشمن صهیونیستی گستاخ‌تر از گذشته قبله نخست مسلمین آماج تعرض ددمنشانه خود ساخته است و از سوی دیگر جوانان فلسطینی به عنوان مدافعان میدانی قدس شریف با عملیات‌های متهورانه خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربوده اند، بی‌شک امت اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی تا آزادی کامل قدس شریف از پای نخواهند نشست.

ما استادان و کارکنان دانشگاه بوعلی سینا در آستانه روز جهانی قدس، ضمن محکوم نمودم تعرضات اخیر به مسجد الاقصی قبله نخست مسلمین و یادآوری و بازخوانی جمله معروف بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر «آزادی قدس شریف» اعلام می‌کنیم: ظلم و اشغالگری محکوم به شکست است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب فلسطین «از نهر تا بحر» به مردم فلسطین و امت اسلامی تعلق دارد.

ما دانشگاهیان دانشگاه بوعلی سینا ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و آرزوی آزادی قدس شریف از تمام آحاد ملت بزرگ ایران به‌ویژه مردم شریف استان همدان و اساتید و دانشجویان عزیز دعوت می‌نماییم، تا با حضور در راهپیمایی بزرگ روز قدس ضمن تجدید میثاق با بنیان‌گذار کبیر انقلاب با این حرکت عظیم بار دیگر قدرت ایمان و توکل به ذات لایزال الهی را به رخ جهانیان بکشند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر