پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۶۶
|
کد خبر: ۶۰۲۵
در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا آمده است؛

روز جهانی قدس؛ نماد آزادی‌خواهی و ظلم ستیزی است

بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا با صدور بیانیه‌ای روز قدس را گرامی داشته و آحاد مردم را به شرکت در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روز قدس یکی از آن جلوه‌‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است.

(مقام معظم رهبری، ۱۰ مهر ۱۳۸۷).

بدون شک می‌توان گفت مساله اول جهان اسلام در طی ۷۰ سال اخیر، موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف بوده است. این مهم با ابتکار حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط ایشان تبدیل به نمایش وحدت عظیم و یکپارچه جهان اسلام حول محور فلسطین شده است. در حالیکه جریان استکبار جهانی از یکسو با ایجاد توطئه به دنبال اختلاف افکنی میان مسلمانان با تکیه بر تفاوت‌های قومی-مذهبی است، که بروز و ظهور این توطئه را می‌توان در شکل‌گیری گروهک‌های تکفیری-تروریستی و حمایت پنهان و آشکار از آن‌ها یافت؛ و از سوی دیگر با پیگیری مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به محوریت کشور‌های مرتجع عربی، به‌دنبال کمرنگ ساختن موضوع فلسطین است، اما علیرغم همه این توطئه‌ها، ملت‌های مسلمان در سراسر جهان اسلام حول محور مسئله فلسطین متحد و یکپارچه، یکصدا آرمان آزادسازی قدس شریف را مطالبه می‌کنند.

اگرچه امروز مسئله فلسطین و قدس شریف، بنا به فرموده، ولی امر مسلمین نه صرفاً یک مساله اسلامی که متعلق به همه آزادی خواهان و عدالت خواهان جهان و یک مساله انسانی است. تحولات دهه‌های اخیر نشان می‌دهد که جان انسان‌ها، آزادی بیان، حقوق بشر و ارزش‌های انسانی تا زمانی دارای ارزش است که در جهت منافع و هژمونی غرب باشد. چناچه در جنگ اخیر اوکراین، جریان امپراتوری رسانه‌ای غرب با بزرگنمایی جنگ و خونریزی در اوکراین را به تصویر کشیده، اما در قبال بیش از ۷۰ سال جنگ و جنایت و کشتار علیه مردم فلسطین سکوت اختیار می‌کنند. در چنین شرایطی، بنا به فرموده مقام معظم رهبری، «جهاد تبیین» به عنوان یک اصل ضروری و موثر در مقابل کید‌ها و هوچی‌گری رسانه‌ای نظام استکبار کارگر خواهد بود. ملاحظه این ظلم و دوگانگی جهان غرب در قبال انسان‌ها، سبب شده در بین بسیاری از ملت‌ها و حتی آزادی‌خواهان در جهان غرب، روز جهانی قدس، به نماد آزادی‌خواهی و ظلم ستیزی و روز اعلام نفرت عمومی ملل مسلمان و همه آزادگان جهان از ظلم و ستم رژیم منحوس تروریست و اشغالگر قدس و حامیان آن مبدل گردد.

به همین جهت است که حشدالشعبی عراق و حزب الله شیعه‌مذهب، حکومت علوی سوریه، جنبش سنی مذهب حماس و جهاد اسلامی، انقلابیون زیدی مذهب یمن و حمایت معنوی ملت‌های مسلمان با هر مذهب و عقیده‌ای، منجر به شکل‌گیری جبهه مقاومت اسلامی با محوریت ایران اسلامی شده است، و این نیروی چند ملیتی که با تلاش‌های جهادگونه شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی عزیز شکل گرفت، رژیم غاصب صیهونیستی را با حقیقت و چالشی انکارناپذیر روبرو کرده است. این جبهه همه ابزار‌های لازم را برای شکست نهایی و بیرون راندن همیشگی اشغالگران از قلب سرزمین اسلامی را آماده کرده است و به لطف خداوند و هدایت امام خامنه‌ای (حفظه الله)، به زودی محقق خواهد شد و این وعده الهی است که در آیه ۷ سوره مبارکه اسرا بدان اشاره شده است: «. فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِیَسُوءُوا وُجُوهَکُمْ وَلِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِیُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِیرًا»؛ که در این آیه شریفه خداوند متعال از انحراف بنی‌اسرائیل و از استکبار و فساد ایشان در سرزمین موعود خبر می‌دهد و پیمان‌شکنی‌های آن‌ها را یادآور می‌شود و در نتیجه خبر از فرود آمدن قهر و غضب خداوند بر آنان داده در نهایت زوال و پایان آنان را اعلام می‌دارد و خبر می‌دهد که به جهت پیمان شکنی‌های آن‌ها و به جهت ظلم و فساد آنان همان سرزمین «موعود» تبدیل به سرزمین «هلاکت» و ارض لعنت خواهد شد.

بسیج اساتید دانشگاه بوعلی سینا ضمن درود به روح پر فتوح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای جبهه مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تجدید پیمان با رهبر حکیم و فرزانۀ انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها، حمایت آمریکا و سکوت سازمان‌های بین‌المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر را محکوم کرده و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس توسط کشور‌های مرتجع منطقه را شرم‌آور می‌دانیم. در همین راستا، با دعوت از عموم مردم شهیدپرور به ویژه جامعه دانشگاهیان استان همدان برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، اعلام می‎کنیم که مبارزه با رژیم اشغالگر تا آزادی قدس شریف، آرمان انقلاب اسلامی ایران است و این جهاد را با جان و مال و آبرو تا زمان تحقق این هدف انسانی و اسلامی ادامه می‌دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر