پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۳۹
|
کد خبر: ۶۰۶۴
دکتر حسین رضوان گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تشکیل و تقویت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از اولویت‌های دانشگاه بوعلی‌سینا است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: حضور خبرنگاران با هر نگاه، زاویه‌ و دیدگاهی در دانشگاه بسیار ارزشمند است. دانشگاه بوعلی‌سینا هیچ تفاوتی بین رسانه‌های مختلف قائل نبوده و برای همه ارزش قائل است.

وی تبیین کرد: هدف کلی دانشگاه خدمت به جامعه است و باید بتواند نیازهای جامعه را به موقع بشناسد و در جهت برآورده کردن نیازهای جامعه برنامه‌ریزی کرده و قدم بردارد؛ در همین راستا، تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و متدین برای جامعه و نظام اسلامی اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: در کنار تربیت نیروی متخصص، ابعاد فرهنگی دانشگاه نیز باید فعال شود تا به عنوان یک عنصر پیشگام در جامعه، اثرگذاری فرهنگی خود را در نیروهایی که تربیت می‌کند و تعاملات فرهنگی خود با جامعه داشته باشد.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: پژوهش‌هایی که در دانشگاه انجام می‌شود باید در خدمت حل مشکلات و مسائل جامعه باشد؛ دانشگاه بوعلی‌سینا ناظر به همین موضوع در رشته‌های مختلف پایان‌نامه‌ها و ایده‌های خوبی را ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: تعاملات فرهنگی با سایر کشورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ لذا دانشگاه بوعلی‌سینا در این جهت برنامه‌‌ریزی‌های مهمی را برای جذب دانشجویان غیرایرانی، به خصوص از کشورهای پیرامون جمهوری اسلامی انجام داده است.

دکتر حسین رضوان در ادامه تبیین کرد: تشکیل و تقویت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از اولویت‌های دانشگاه بوعلی‌سینا است؛ زیرا به فرموده مقام معظم رهبری 《اقتصاد دانش‌بنیان برای دانشگاه تکلیف است》 و ما به عنوان سربازان نظام ولایی موظف به تحقق این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: در این راستا، پیش‌بینی ما این است که مرکز شتاب‌دهی دانشگاه بوعلی‌سینا، که از قبل طراحی شده بود، تا اوایل خردادماه تکمیل و راه‌اندازی شود.

دکتر رضوان در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: صدای دانشگاه را به گوش صنعت برسانید؛ در قدم اول باید کارکرد، عملکرد و توانمندی‌های دانشگاه را بیشتر بشناسیم و بعد متناسب با آن از دانشگاه انتظار داشته باشیم. دانشگاه نمی‌تواند به صرف اینکه در حوزه‌ای عالم است و دانشمندانی در آن حوزه در دانشگاه کار می‌کنند، مرتبا از صنعت بخواهد که ارتباط برقرار کند. باید تقاضا از سمت صنعت به دانشگاه بیاید و دانشگاه هم براساس وظیفه خود، موضوع را مرتفع کند.

وی بیان داشت: واحد ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه بوعلی‌سینا در ارتباط با حوزه دفاعی، بخش‌های کشاورزی و زیربنایی و صنایع مختلفی که در استان همدان وجود دارد، همواره این آمادگی و تلاش را داشته ولی اگر پیشرفت کار در سطح مطلوبی نیست، علت آن را باید در صنعت جستجو کرد.

رضوان عنوان کرد: برای اسکان دانشجویان غیرایرانی احتمالا در ترم‌های آینده، ساختمان‌هایی را در سطح شهر اجاره و آن‌ها را به خوابگاه تبدیل کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به کمبود فضای خوابگاهی در دوران پساکرونا، تلاش‌های دانشگاه برای احداث یک خوابگاه با زیربنای حدود ۶ هزار و دویست متر توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ادامه دارد و بزودی این پروژه کلید خواهد خورد. البته ساخت یک بلوک خوابگاه هم توسط خیرین نیک‌اندیش در دستور کار دانشگاه خواهد بود.

دکتر رضوان ادامه داد: احداث خوابگاه متاهلی نیز با حمایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در برنامه‌ریزی‌های آینده دانشگاه است که جزئیات آن در آینده اعلام می‌گردد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علاقه‌مند است قانون جامعه ایثارگران را انجام دهد و اخیرا هم حدود ۳۰ نفر از همکاران که واجد شرایط بودند، در حال تبدیل وضعیت هستند. اما این قانون موارد مشخصی دارد و در مواردی محدودیت‌هایی را قائل شده است.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست