پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۸۳۱
|
کد خبر: ۶۰۶۵
در این یادداشت می‌خوانید؛

حذف اضطراری چیست و به چه دردی می‌خورد؟!

در یادداشت پیش رو درباره حذف اضطراری و کاربرد آن می‌خوانید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

در یادداشت اختصاصی بسنا می‌خوانید:

دانشجویانی هستند که مرددند که آیا با توجه به شرایط فعلی می‌توانند فلان درس خاص را با نمره قبولی بگذرانند و به اصطلاح خودمانی آن را «پاس کنند» و یا بهتر است آن درس را حذف کرده و در ترم‌های بعدی آن را انتخاب نمایند.

حذف درسی خاص که در دانشگاه‌ها با عناوین مختلفی چون «حذف اضطراری»، «حذف تک‌درس» و... شناخته می‌شود، اگر درست و به‌جا استفاده شود، می‌تواند برای دانشجویان مفید باشد و برعکس اگر دانشجویی بی‌گدار به آب بزند و درسی را بدون در نظر گرفتن شرایط، حذف نماید، ممکن است پیامدهای عجیبی مثل عدم رعایت پیش‌نیاز، افزایش سنوات و ... گریبان‌گیرش شود. بنابراین آگاهی نسبی درباره شرایط «حذف اضطراری» می‌تواند دانشجویان را در استفاده و یا عدم استفاده از آن راهنمایی کند.

به نکات زیر براساس قوانین آموزشی توجه کنید:

دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی در هر نیم‌سال می‌توانند فقط یک درس را در موعد حذف اضطراری حذف نمایند.

تعداد واحدهای باقیمانده پس از حذف اضطراری در دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و پیوسته نباید کمتر از ۱۲ واحد شود.

دروس عملی (آزمایشگاهی، کارگاهی، پروژه، کارآموزی و...) تحت هیچ شرایطی قابل حذف اضطراری نمی‌باشد.

دانشجویانی که در نیم‌سال آخر به واسطه فارغ‌التحصیلی ۲۴ واحد درس اخذ نموده باشند، اجازه حذف اضطراری نخواهند داشت.

حذف اضطراری در کارنامه نهایی دانشجو ثبت خواهد گردید.

براساس تقویم آموزشی نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشگاه بوعلی‌سینا، حذف اضطراری این دانشگاه، از روز شنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌گردد و در روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت به پایان می‌رسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش