پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۳۸
|
کد خبر: ۶۰۸۶
جشن ۳۰ سالگی گروه تربیت بدنی دانشگاه بوعلی‌سینا، همزمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، جشن ۳۰ سالگی گروه تربیت بدنی دانشگاه بوعلی‌سینا، همزمان با روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دکتر مهرداد عنبریان معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا و نیز اساتید و دانشجویان دانشکده علوم ورزشی و اساتید و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای، در زورخانه پوریای ولی این دانشگاه برپا شد، از دانشجویان حائز رتبه‌های ورزشی برتر ملی، آسیایی و جهانی و نیز دانشجویان برتر آموزشی دانشکده علوم ورزشی تجلیل شد.

دکتر مهرداد عنبریان، استاد بیومکانیک ورزشی و معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در این مراسم، با اشاره به تقارن برگزاری این مراسم با روز بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای، اقتدا به روش و منش امیرالمومنین علی (ع) در رفتار و عمل را از ضرورت‌ها دانسته و خُلق علی‌گونه و پهلوانی را لازمه پیشرفت جامعه خواند.

در ادامه، دکتر علی یلفانی استاد آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه بوعلی‌سینا اظهار داشت: ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه و نهادینه‌کردن روحیه فتوت و جوانمردی در بین مردم به‌ویژه جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: از نشانه‌های تعالی یک جامعه، ارزش دادن به بزرگان و تسرّی روحیه پهلوانی است که مردم بتوانند خُلق و منش آزادگی و آزادمردی را در ورزشکاران و نام‌آورانی همانند پوریای ولی جستجو کنند.

دکتر یلفانی همچنین تصریح کرد: حضور سرآمدان رشته‌های ورزشی در سطوح ملی و بین‌المللی در بین دانشجویان این دانشگاه، از افتخارات جامعه ورزش دانشگاهی هست، لذا تلاش ما بر این است تا این مسیر هموارتر شود و دانشجویان علاوه بر مسائل علمی و پژوهشی، به ورزش همراه با روحیه پهلوانی بپردازند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه