پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۵۵
|
کد خبر: ۶۰۹۴
معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا از ساخت دو بلوک خوابگاه در این دانشگاه برای دانشجویان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر مهرداد عنبریان معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: رسانه‌ها علاوه بر ویژگی‌های مثبتی که دارند، فرهنگ‌ساز هستند، یعنی اگر بخواهیم موضوعی را به صورت فرهنگ در بیاوریم، نقش رسانه‌ها بی‌بدیل است.  

وی گفت: معاونت دانشجویی شامل سه حوزه امور دانشجویان، متشکل از اداره خوابگاه، اداره تغذیه، اداره رفاهی، اداره تربیت بدنی و فوق برنامه و مرکز بهداشت و مشاوره است.

عنبریان در پاسخ به سوالات خبرنگاران پیرامون علت کمبود خوابگاه‌ها توضیح داد: قبل از دوران کرونا خوابگاه‌های خصوصی، خودگردان و غیردولتی در سطح شهر همدان وجود داشت، که بعد از کرونا تغییر کاربری داده و از چرخه خدمات خوابگاهی خارج شده‌اند، به همین علت با مشکل عمده خوابگاه مواجه شدیم و نتوانستیم دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ را به صورت حضوری در دانشگاه داشته باشم، اما در تلاشیم که برای مهرماه این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی افزود: علاوه بر احداث خوابگاه D8، ساخت دو بلوک خوابگاهی دیگر نیز در برنامه است و امیدواریم بتوانیم تا انتهای سال به بهره‌برداری برسانیم. پس از پایان ترم جاری نیز، با توجه به بافت فرسوده و قدیمی خوابگاه‌ها، تعمیرات و تجهیزاتی جهت آماده‌سازی برای ترم جدید خواهیم داشت.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: ترغیب خیرین و استفاده از کمک ۴۰ درصدی صندوق رفاه دانشجویان در اولویت برای ساخت خوابگاه‌ها است.

وی در پاسخ به این سوال برای عدم وجود شورای صنفی در دانشگاه بوعلی‌سینا بیان داشت: شورای صنفی می‌تواند اطلاعات دقیق از دانشجویان به ما منتقل کند و دانشگاه را در اداره رفاهی دانشجویان و خدمت‌رسانی بهتر یاری کنند؛ در دو سال گذشته به علت عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، انتخابات شورای صنفی نداشتیم، اما در اردیبهشت و یا خردادماه امسال انتخابات شورای صنفی را طبق آیین‌نامه برگزار می‌کنیم.

مهرداد عنبریان همچنین در خصوص تخلفات دانشجویی گفت: طبق آیین‌نامه با تخلفات برخورد می‌شود که این برخورد شامل ۱۱ مورد است و از تذکر شفاهی شروع می‌شود؛ اما در مجموع هدف‌گذاری ما در شورا‌های کمیته انظباطی این است که بتوانیم فرهنگ‌سازی کرده و برخورد سلبی صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: استعمال دخانیات در دانشگاه بوعلی‌سینا به حداقل خود رسیده است چرا که این دانشگاه به عنوان دانشگاه پیشگام در کشور از سالیان اخیر طرح دانشگاه عاری از دخانیات را کلید زده و در همین راستا در جهت سالم‌سازی فضای دانشگاه از نظر استعمال دخانیات حرکت می‌کند.

خبرنگار: مولوی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست