پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۳۷۴
|
کد خبر: ۶۲۱۰
براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

شرط سنی جذب هیأت علمی افزایش یافت

شرط سنی جذب هیأت علمی، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزایش یافت.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، پیرو مطالبه دانشگاهیان و وزارتین علوم و بهداشت در سال گذشته، بنا بر مصوبه جلسه ۱۹۲ هیأت عالی جذب مورخ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ شرط سنی متقاضیان با مدرک تحصیلی دکتری تخصصی، برای احراز جایگاه هیأت علمی، از ۴۵ سال به ۴۰ سال کاهش یافته بود، که به نظر می‌رسد این مصوبه، بنا به دلایل مختلفی، موجب تضییع حق گروه زیادی از دانش‌آموختگان و دانشجویان دکتری می‌گردد.

محمدعلی کی نژاد رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به این درخواست خاطرنشان کرد: کاهش شرط سنی برای احراز جایگاه هیأت علمی با درخواست وزارتین بهداشت و علوم بوده است و بر همین اساس شرط سنی احراز جایگاه هیأت علمی از ۴۵ سال به ۴۰ سال کاهش یافت.

وی تاکید کرد: این مصوبه امکان تغییر دارد و می‌توان آن را تغییر داد اما لازمه این تغییر درخواست وزارتین بهداشت و علوم از شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

گویا این درخواست به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شد چرا که هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزایش سن جذب برای عضویت در هیات علمی تا ۴۵ سال را تصویب کرد.

هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دویست و نود و دومین جلسه هیأت عالی جذب افزایش سن عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را مصوب کرد که به شرح زیر است:

۱- سن جذب عضویت هیأت علمی تا ۴۵ سال افزایش یابد.

۲- برای افرادی که با سن ۳۰-۳۵ با مدرک دکتری متقاضی عضویت هیأت علمی هستند ۷ امتیاز علمی لحاظ شود.

۳- برای افرادی با سن ۳۵-۴۰ سال با مدرک دکتری متقاضی عضویت هیأت علمی هستند ۳ امتیاز علمی در نظر گرفته شود.

شرط سنی جذب هیأت علمی افزایش یافت

این مصوبه ۲۲ خرداد از سوی رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

شرط سنی جذب هیأت علمی افزایش یافت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه