پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۵۷
|
کد خبر: ۶۲۲۴
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بوعلی‌سینا اعلام کرد:

۳۱ هزار و ۱۱ داوطلب ورود به دانشگاه‌ در استان همدان با هم رقابت می‌کنند

دکتر سیدمهدی مسبوق گفت: رقابت ۳۱ هزار و ۱۱ داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در ۱۲ حوزه از ۱۰ شهرستان این استان، از روز چهارشنبه ۸ تیر همزمان با سراسر کشور در گروه آموزشی هنر آغاز شده و تا روز شنیه ۱۱ تیر ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۹ تير ۱۴۰۱
دکتر سیدمهدی مسبوق نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگو با بسنا افزود: تعداد داوطلبان کنکور سراسری امسال حدود هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد از شرکت کنندگان در کنکور سراسری ۱۴۰۱ این استان را مردان و ۵۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در پنج رشته به مدت چهار روز با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته مسبوق، امسال بیشترین تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان همدان در گروه علوم تجربی است.

وی اظهار داشت: کنکور سراسری امسال هم تنها در نوبت صبح و از ساعت ۸ صبح در دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور برگزار می‌شود.

دکتر مسبوق یادآور شد: کنکور سراسری هنر امروز (چهارشنبه)، ریاضی و انسانی فردا (پنج‌شنبه)، گروه تجربی روز جمعه و زبان روز شنبه برگزار می‌شود.

آزمون سراسری ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه ها، با شرکت حدود ۲۹ هزار نفر در استان همدان از نهم تا دوازدهم تیر ماه برگزار شد.

به گزارش بسنا، پنجاه و دومین آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم شبانه، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با رقابت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب از روز چهارشنبه، هشتم تیر آغاز شد و تا شنبه یازدهم تیر ادامه دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست