پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۷۱
|
کد خبر: ۶۴۳۲
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس تأکید کرد:

دفاع در صحنه جنگِ شناختی فقط به وسیله "جهادِ تبیین" امکان‌پذیر است

دکتر حسین رضوان گفت: دفاع در صحنه جنگ شناختی، فقط به وسیله "جهاد تبیین" امکان‌پذیر است و تک‌تک افراد در هر جایگاه و هر سمتی مسؤول‌اند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در مراسم غبارروبی از قبور شهدای گمنام به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس، رساترین واژه در قاموس ایستادگی و بیانگر مقاومت بیداردلانی است که در دفاع از شریعت اسلام، خون پاک خود را نثار مردم این مرز و بوم کردند.

وی بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور این است که اگرچه جنگِ سخت در سال ۱۳۵۹ آغاز و در سال ۱۳۶۷ به پایان رسید، اما این جنگ همچنان در وجه‌های دیگر تداوم پیدا کرده است.

دکتر رضوان افزود: جنگی که ادامه دفاع ۸ ساله ما است، یک جنگ تمام‌عیار شناختی است و در آن دشمنانِ متحد با همان انگیزه فروپاشی ملت درصدد آن هستند، که از طریقی دیگر مردم ما را از پای در بیاورند.

وی تصریح کرد: جنگِ شناختی جنگی بسیار عمیق است که نوع جنگ و دفاع آن نیز بسیار متفاوت است. جنگِ شناختی یعنی جای جلاد و شهید را عوض کردن، یعنی چگونه جلوه دادن جبهه باطل به‌جای جبهه حق.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: جنگِ شناختی یعنی استفاده از جنگ نرم و ابزار‌های آن به‌خصوص ابزار مهم رسانه؛ یعنی فضای مجازی که در راستای القاء تفکرات و ایده‌ها برای به‌هم ریختن ساختار ارزشی دشمن ما به کار گرفته می‌شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در یک جنگِ شناختی تمام‌عیار اظهار داشت: دفاع در صحنه جنگ شناختی، فقط به وسیله "جهاد تبیین" امکان‌پذیر است و تک‌تک افراد در هر جایگاه و هر سمتی مسئول‌اند.

حسین رضوان در باب سانحه مرحومه "مهسا امینی" که اخیرا در کشور اتفاق افتاد بیان داشت: همه ما از صمیم قلب بابت این اتفاق متاسف هستیم، اما دشمنان با سوءاستفاده از این سانحه و به طور هماهنگ و طراحی‌شده صحنه را عوض کرده و در این حین افرادی که سردم‌دار جنایت و نقض حقوق زن هستند، یک‌باره دم از حقوق خانواده و دفاع از زنان می‌زنند.

وی در ادامه متذکر شد: هر کشوری قوانین مشخصی دارد و قوانین کشور ما نیز مشخص و قابل احترام است و هر اتفاق یا قصوری که تعمدا یا اتفاقی رخ داده باشد، مراجع قضایی به صورت قانونی پیگیری خواهند کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اذعان کرد: این ما هستیم که باید آگاه باشیم و بدانیم چه جنایت‌کارانی دم از دفاع از حقوق خانواده می‌زنند. دفاع از زنان را قهرمانی انجام دادند که سینه خود را در برابر گلوله سپر کردند و از ناموس‌شان محافظت کردند.

وی تاکید کرد: باید از تمام قوای اطلاعاتی و حفاظتی کشور قدردان باشیم، زیرا قدر امنیت را کسی می‌داند که دچار ناامنی شده باشد؛ لذا اگر اتفاقی در ممکلت افتاده و تخلفی هم ممکن است در نیروی انتظامی رخ داده باشد، قطعا با همین نیرو طبق قانون کشور برخورد خواهد شد.

دکتر رضوان اضافه کرد: ما در دانشگاه، به مراتب مسوولیت سنگین‌تری داریم و باید جوانان نسل جدید را آگاه کنیم که جمهوری اسلامی ایران با چه کسانی طرف است.

وی در پایان گفت: امیدواریم خداوند مسیر حرکت‌مان را به همان مسیری هدایت کند که شهدا به‌خاطر آن جان دادند و مردانه از ناموس این مملکت دفاع کردند، تا زنان و دختران این سرزمین با احترام زندگی کنند.

خبرنگار: مهسا یاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست