پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۴۰
|
کد خبر: ۶۴۳۹
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم گفت: سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر برای ثبت درخواست دانشجویان ورودی جدید فعال شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۵ مهر ۱۴۰۱
به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، تقی زاده درباره نقل و انتقال دانشجویان شاهد ایثارگر گفت: مطابق سنوات گذشته سامانه نقل و انتقال دانشجویان شاهد و ایثارگر از روز پنجشنبه مورخ ۳۱ شهریور ماه لغایت نهم مهر ماه ۱۴۰۱ فعال شده است و امکان ثبت نام فقط برای دانشجویان جدیدالورود شاهد و ایثارگر واجد شرایط مقطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته و دکتری حرفه‌ای ورودی سال تحصیلی ۰۲-۱۴۰۱ فراهم است بنابراین در این زمان به درخواست‌های دانشجویان ورودی سال‌های قبل ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی در خصوص ترتیب اولویت در رسیدگی به تقاضای دانشجویان تصریح کرد: تقاضای دانشجویان به ترتیب اولویت ۱- فرزند اناث شهید، ۲- فرزند ذکور شهید، ۳- جانباز ۵۰ درصد و بالاتر و آزاده، ۴- همسر شهید، ۵- جانباز ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد، ۶- همسر جانباز ۵۰ درصد و بالاتر و آزاده، ۷- فرزند اناث جانباز ۵۰ درصد و بالاتر و آزاده، ۸- فرزند ذکور جانباز ۵۰ درصد و بالاتر و آزاده، ۹- همسر جانباز ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد، ۱۰- فرزند اناث جانباز ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد، ۱۱- فرزند ذکور جانباز ۲۵ درصد الی ۴۹ درصد، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

تقی‌زاده با بیان اینکه این اداره کل از پذیرش درخواست‌‎های خارج از سامانه معذور می‌باشد؛ اظهار کرد: بررسی درخواست میهمانی و انتقال متقاضیان براساس احراز ۹۰ درصد نمره علمی آخرین فرد پذیرفته شده سهمیه شاهد در آن دانشگاه می‌باشد و رسیدگی به درخواست متقاضیان درصورت عدم بارگذاری کارنامه مرحله اول (تراز نمره علمی پذیرفته شده) و کارنامه نهایی در سامانه سجاد میسر نخواهد بود.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: بررسی درخواست انتقال یا میهمانی تنها در صورت دایر بودن رشته، دوره و گرایش تحصیلی در دانشگاه مقصد امکان پذیر می‌باشد.

وی ادامه داد: دانشجویان شاهد و ایثارگر متقاضی تغییر رشته/ گرایش و یا انتقال توام با تغییر رشته / گرایش از این سامانه برای ثبت درخواست خود استفاده نکنند.

تقی زاده ادامه داد: متقاضیان موظف به ثبت‌نام در دانشگاه مبدا (قبولی) می‌باشند و پس از بررسی مدارک و احراز شرایط انتقال یا میهمانی توسط کمیسیون مربوط و اعلام به دانشگاه‌های مبدا و مقصد، می‌توانند به دانشگاه مقصد برای ثبت‌نام و انتخاب واحد مراجعه کنند.

مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان نیم سال دوم سال تحصیلی ۰۲-۱۴۰۱ (بهمن ماه) مشمول مجاز به ثبت‌نام در سامانه نمی‌باشند.

تقی‌زاده در پایان خاطر نشان کردند: دانشجویان متقاضی انتقال و یا میهمانی می‌توانند با مراجعه به سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان نسبت به ثبت درخواست اقدام و کد رهگیری دریافت و نتیجه بررسی را در زمان مقرر از طریق همان سایت با درج کد رهگیری مشاهده کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو