پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۸۰
|
کد خبر: ۶۷۹۶
دکتر دانشور از برگزاری مرحله استانی و نیز کشوری مسابقات مهارتی هوش مصنوعی و رباتیک و ورزش‌های الکترونیک دانشجویی در استان همدان خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، دکتر ابوالفضل دانشور مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، در دیدار با دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به ضرورت ورود دانشجویان به عرصه‌های رقابتی و پویا، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های پیشِ روی سازمان امور دانشجویان، برگزاری مسابقات مهارتی هوش مصنوعی و رباتیک و ورزش‌های الکترونیک دانشجویی در سطح دانشگاه‌های کشور است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، دانشگاه بوعلی‌سینا در اولین مرحله میزبان مسابقات استان همدان به عنوان نمونه برگزاری کشوری خواهد بود و پس از اجرای موفق این دوره و بررسی نقاط قوت و ضعف آن، این دانشگاه در اواسط سال آینده میزبان مسابقات کشوری بازی‌های الکترونیک دانشجویی می‌شود.

دانشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حلقه وصل تربیت نیروی انسانی متخصص با بازار کار مرتبط از سال‌ها قبل قطع یا گسسته شده است، لذا لازم است که استعداد‌های دانشجویان پس از کشف و پرورش صحیح، به بازار کار وصل شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه بوعلی‌سینا در حوزه‌های علوم مهندسی و زیرساخت‌های الکترونیک، عنوان کرد: تجربه این دانشگاه در برگزاری مسابقات و رویداد‌های بزرگ کشوری، سازمان امور دانشجویان را در برگزاری هرچه بهتر مسابقات مهارتی هوش مصنوعی و رباتیک و ورزش‌های الکترونیک دانشجویی کمک خواهد کرد.

دکتر حسین رضوان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برنامه مفید وزارت علوم برای کشف و پرورش استعداد‌های جوانان این کشور، بیان داشت: یکی از برنامه‌های دانشگاه بوعلی‌سینا برای ارتقاء مهارت‌ها و هدایت دانشجویان به بازار کار، تأسیس مرکز علمی کاربردی در دانشگاه است که به زودی محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعامل دانشگاه با سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای مهارت‌محور کردن علوم و لمس عملی مسائل توسط دانشجویان از برنامه‌های مهم دانشگاه بوعلی‌سینا است.

پس از پایان این دیدار، دکتر دانشور در نشستی با معاونین و مدیران حوزه دانشجویی دانشگاه‌های استان و نیز مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، پیرامون جزئیات برگزاری مسابقات مهارتی هوش مصنوعی و رباتیک و ورزش‌های الکترونیک دانشجویی بحث و تبادل نظر کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست